söndag, augusti 30, 2009

Bilar, bilar, bilar


Igår var jag till Skokloster. Där finns ett alldeles fantastiskt barockslott att titta på. Mycket märkvärdigt och välbevarat.
Men igår var det andra välbevarade saker som tilldrog sig största intresset. Det var ett evenemang som kallas "Kulturresan", som hade Skokloster som slutmål. En samling fantastiska veteranbilar, som åkt i samlad tropp från Stockholm.
Den ena bilen blankare än den andra. Många förare och passagerare var iklädda tidstypiska kläder.
Nu är jag väldigt dålig på bilmärken, men håll till godo med skönheterna ändå! Klicka på bilderna, så blir de större.






Bilen ovan är en Citroen. Det vet jag bestämt!

Nedan kommer en bil som var i en klass för sig.


Den här bilen måste vara pricken över i:et, juvelen i kronan m.m. En helt otrolig Rolls-Royce, som färdats ända hit från Irland.

13 kommentarer:

Åsa! sa...

Häftiga bilar. Antar att de bara får koma ut i solsken?!

anna sa...

det ätär min drömatt få en egen välskött veteranbil.

trollpackan sa...

Oj! Långväga gäster! Kul grej!

kloktok sa...

Oh, nu blev KLoktok nostalgisk. Var på skolresa till Skokloster i 5:an!:-)
HA det gött & sköt om dig.
MVH & kram

Bibban sa...

Vilka kärror !! helt ljuvliga...får man säga så på bilspråk..hehe
Kram

Susjos sa...

Jättefina bilar! Det var därför man såg en och annan veteranbil i stan igår då!

Katinka sa...

Wow! Om jag hade haft bil hade jag velat ha en sådan av någon bildvisad sort! Härliga!

Znogge sa...

Vilka skönheter!

Vicke sa...

det var många fina bilar, jag hoppas att du får en bra start på veckan nu

Storarvid sa...

Härliga bilder, tackar för dem. Detta var intressant för mig som har just detta genuina intresse do skriver om. Och... jovisst hade du rätt. Det var den gamla traktorn. Även den på bild på min blogg.

Veiken sa...

Jag blir så orolig när jag ser dom här skönheterna. Tänk om olyckan skulle vara framme ute på vägarna. *ryser* Kram

Lallis - liv och leverne sa...

WOw, vilka häftiga bilar:)
kram Lallis

Anonym sa...

Jag visste också Citroén men sedan känner jag också igen den fjärde röda bilen en Morgan, tror jag.

Snacka om en som är stolt mina bilkunskaper bruakr vara på en annan nivå =). Min svägerskas sambo har nämligen en Morgon och en Mazerati så därör kan jag ståta med den här kunskapen. Morganen ser ju lite annorlunda ut. Mazeratin skulle jag nog inte känna igen, den ser mer vanlig ut.

Häftigt och speciellt när ni hade så tur med vädret blir det extra kul att gå i en sådan miljö.

/Bildgatan-Avsändare Margareta