måndag, januari 11, 2010

Vädersnurr

Det är visst helt i sin ordning att vädret blir kallare, trots att klimatet blir varmare. Snurrigt kan det tyckas, men väder och klimat är tydligen två skilda saker.

För egen del kan jag tycka att det vore bättre om vädret också blev lite varmare.
Längst bort i östraste Ryssland har man ovanligt varmt. Men emigrering dit känns inte aktuell.
Inte heller till mitt favoritland Mongoliet, som har -33 grader.

Häromdagen försökte jag teleportera mig till Söderhavet, men något gick tydligen snett. Jag kom i alla fall inte dit.

Idag tog jag mig på egna ben till jobbet, bara för att upptäcka att det i mitt kontor var ca 14 grader. Satt faktiskt och längtade efter lite vallningar och svettningar.
Att skriva datajournaler iförd tumvantar, kan jag rapportera, är inte det lättaste. Synnerligen ovanliga åkommor är säkert bokförda i mina vårdtagares journaler idag.

Men nu ska vi vara glada och positiva. Är det inte det jag har predikat senaste tiden?
Man får vara glad över att man har en bostad och att man har ett jobb. Och mycket annat som livar upp.
Trevliga bloggisar och facebookisar, till exempel.

13 kommentarer:

messan sa...

Då är vi två som har kallt på jobbet:) Mitt kontor ska byggas om...konstruktionsfel:)Hihi...vad var det jag sa;)

Znogge sa...

Fast jag läste någonstans att det inte blir varmare...

Kram!

Frogprincess sa...

Ja, och så får man vara glad över att det är vinter när det ska vara vinter...
Trots allt...

Åsa sa...

Nu går vi mot ljusare tider, innan vi vet ordet av är det vår!

Bibban sa...

I vilket Landsting jobbar du?verkar lite välan kallt på kontoret;))

imse sa...

Jag är kommunanställd!

Charlotte sa...

Tycker Mongoliet kan skicka över lite värme till oss nu.

Ja ja vad säger man, finns ju inget att tillägga när du är kommunanställd ;-)
de drar ner på verkligen ALLT nu!!!
Illa, illa

Sköt om dej nu!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag har också haft lite kallt på jobbet, när ärmen kommerhinner inte fjärrvärmen alltid med.

Däremot har vi sommarvärme här +2 just nu och klockan är 23:19.

Hoppas temperaturen har höjts en aning till imorgon.

Godnatt.

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Undrar vad som gick galet med din teleportering till Söderhavet? Det hade varit bra om du fixat det så kanske du hade kunnat teleportera med oss andra med grupprabatt!

Det skulle vara kul att få ta del av dina patienters tumvanteåkommor! Det skulle säkert vara spännande läsning :o)

Sant, sant vi har mycket att vara glada för! Tak över huvudet och mat på bordet. Har man sen vänner är man ju rik på många sätt!

Kramar!

Eva sa...

Du vet vad jag tycker om det här vädret!! Blir det tö och slask innan första mars så blir jag ledsen i ögat!

Daniel sa...

Ja bara att försöka tänka positivt.. fastän det e kalla, dystrare tider ibland!

Filifjonkan 1 sa...

Hej Imse, teleporterade sa du..haha för vet du" det är lika bra att sluta drömma, det går åt helsicke i alla fall, för när man drömmer om Paris hamnar man på något vis, likt förbaskat i Hudiksvall oh yeh" så inte så konstigt att du inte kom till de varmare breddgraderna,, men jag tror det vänder snart våren kommer så fort den hinner...ha det så bra med vantarna på då,

fashionhaggan sa...

vad är det för skillnad då, jag trodde väder och klimat var detsamma, vad är det jag har missat?