torsdag, januari 07, 2010

I sitt grepp

Igår fick kylan mig i sitt grepp. Trots stigande temperatur, klev mina fötter ner i ishinkarna igen. Jag har klarat mig länge och verkligen älskat denna vinter, mycket tack vare mina "uggs", som jag ständigt går omkring i. Men igår upphörde deras magiska effekt.
Jag vet att det förmodligen är min diabetes, som är upphovet till allting.

Jag är så glad att jag går omkring i ett moln av positiv energi just nu. För sånt här kan annars få mig att dala ner i svackor. Men jag svävar ju just nu. Känner på mig att 2010 kommer att bli året! Året då svängar tas ut och drömmar uppfylls.

Inatt drömde jag om ett ufo. Ett gigantiskt, runt, lysande runt föremål som visade sig på himlen. Jag har sökt på drömtydarsidor, men inte funnit vad det kan betyda.
Men jag hoppas att det betyder någonting bra.
Nåt med värme kanske. I alla fall för kylslagna fötter.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Härligt med optimism!

Kram

Helena sa...

Jag älskar det vita... Men kalla fötter är vidrigt... Här kör jag raggisar på längden och tvären!
En dröm om UFO låter spännande. Något man inte vet så mycket om..... Hoppas du får en förklaring!
Kram Helena

Bibban sa...

Skööönt med härlig positiv anda ;))
kram

Maggan sa...

Jag blir så glad av att läsa att du svevar trots att du har Uggs på fötterna, är inte det rena sänket?
Besvärligt det där med kylan och fötterna, cirkulationen. Jag klarade mig ifrån diabetes efter transplantationen, det är vanligt att folk får det efter att de har fått en ny njure.
Kunde ge mig sjutton på att du har lika sjuk humor som mig därför skickade jag det där mailet till dig, vågade inte skicka det till vem som helst hihi!
Den där galenheten även jag lider av är den som gör att jag "överlever" det livet bjuder på. Tacksam över mina föräldrar som också har sjuk humor, framförallt min mamma som man kan slänga käft med rätt ordentligt.
Kram Maggan livsglimtar

Pia sa...

Jag hittade lite info ang drömmen och det är ju nästan lite läskigt hur väl det stämmer överens med din positivitet just nu! :o)

"This is probably a meeting with your wholeness. As this awareness of infinity is an enormous experience, and unusual, our image forming dream self tends to express it as alien contact, or a UFO, or other round light. This also suggests a new area of experience, or new way of experiencing yourself, is emerging. So the UFO experience often comes before life changes. So consider what changes are occurring in the way you relate to people and events."
Kram!