söndag, december 21, 2008

Frid i sinnet

Nu känner jag mig lite lugnare i sinnet. Jag har köpt de sista julklapparna och till och med gjort lite julmat. Köttbullar och en vegetarisk låda.
Till kvällsmat idag blir det köttbullar och rotsaksmos.
Sen ska jag ta ett bad i mitt bubbelbadkar och försöka varva ner ytterligare.

Nu blir det två hektiska dagar på jobbet och förkyld som bara 17 är jag. På julafton och annandagen är jag ledig, men juldagen jobbar jag. Men det blir i alla fall lite extra lediga dagar.
Mitt vikariat tar slut den 5 januari och jag tror och hoppas att stället jag ska till sen är lugnare.
Och det blir mitt sista vikariat, har jag bestämt. Har hoppat runt i snart två år, så jag är rejält less på det. Jag vill vara kvar på ett ställe och kunna bygga upp någonting varaktigt.
Jag är för gammal för att vara hoppjerka!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att du känner dig lite lugnare i sinnet nu. Låter härligt med lite bubblande och det kanske gör underverk med förkylningen;)

Ta hand om dig och hoppas att stressen håller sig borta!

KRAM

Anonym sa...

Bra!
Ta till vara på dom där små stunderna när dom kommer och njut av dom.
*kramar om*

Storarvid sa...

Jag önskar dig en RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.
Jag drar iväg tidigt i morgon till stugan med släkt och vänner så nu tar jag helt bloggledigt. Ses efter julen när jag kommit tilbaka.
HA EN BRA JULHELG OCH SKÖT OM DIG.

Anonym sa...

Förstår dig ang vikariat. Kan själv känna så när jag sitter och TÄNKER, är ju inte ens där. Jag ska ta tag i dagen och julen snart, bloggar lite först. Ha det bra./Rosa

Christina och Carina sa...

Njut i ditt badkar. Önskar att JAG hade haft ett som jag, min stressade åsna kunde varva ner i!. Jag jobbar julaftonskvällen. Kul! Dessutom ensam i kommunen igen!!!! God Jul o Gott Nytt önskar jag Dig.

Kram

Susjos sa...

Va skönt det låter! Trist med din förkylning bara...
Sköt om dej!
Många Kramar!!

Anonym sa...

Hoppas du hittar något "fast" för jag förstår hur du känner det.
Kram!