tisdag, december 30, 2008

Önskningar och drömmar

Vad tror ni om det nya året? Vad har ni för önskningar, drömmar och löften?
Rent personligen hoppas jag att det blir ett bättre år.
Mindre värk, mindre stress och mindre urless på allting.

När det gäller världen runtomkring, hoppas jag att folk ska få behålla sina jobb.
Att man ska känna sig ekonomiskt trygg, vare sig man jobbar, är sjuk eller pensionär.

Att inga barn alls blir slagna, övergreppade eller dödade. Att varenda unge känner sig trygg och får vara precis det barn, som det i själva verket är.

Att konflikter inte längre löses med bomber och granater.
Att de palestinska barnen också får vara barn.

Att gamla, sjuka och handikappade tas om hand på ett anständigt sätt.

Att vi behandlar vår omgivning, vare sig det är människor, djur eller natur, med värdighet och respekt.

Jag hoppas och tror att 2009 blir ett riktigt, riktigt gott nytt år!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara skriva under på ditt inlägg.

kram!

Anonym sa...

Hoppas kan vi ju göra.Just nu ser det inte så värst ljust ut.

Gott slut och gott nytt år!

önskar Farmor K

sorenolsson sa...

Vi kan alltid hoppas på ett vackert och fredligt 2009.
Hoppet sägs ju vara det sista som överger människan.

Må så gott - och ha ett underbart nytt år!

Anonym sa...

Tycker att du har sammanfattat mycket bra om vad man önskar inför det nya året.
Hoppas att du får en trevlig nyårshelg!!!!!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!!
Kramizzzzz

Maggan sa...

Jag skriver också under på ditt fina inlägg.
Önskar dig allt gott det vet du.
På min önskelista har jag en punkt som jag hoppas ska ordna sig någon gång nästa år; att vi ska få träffas!
Kram

Strandhs Mia sa...

En mycket bra önskelista inför nya året. Skriver under på den.
Kram och hoppas årets sista dag blir bra ändå !!

Anonym sa...

Bra skrivet.

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.

Kramar!

Storarvid sa...

Hoppas mänskligheten blir lite förståndigare. Att vi åtminstonne blir lite medmänskligare.
De saker du radar upp verkar vara en mycket bra början ifall de kan uppnås.
PS
Hur gjorde du för att komma med i spotify??
Jag har registrerat mejl adress men inget händer.

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen som du i hela din text, ingenting jag inte håller med dig i.

Jag kunde inte skriva god natt efter förra inlägget, det gick bara inte.

Nu kan jag önska dig god natt och hoppas att nyårsafton blir en bra dag.

/Margareta G

Anonym sa...

Go Morron och GOTT NYTT ÅR! :)

Anonym sa...

Jag önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Mycket bra önskningar,som även jag har.Önskar även DIG ett gott slut och ett fint NYTT ÅR,kram/Bitte

Susjos sa...

Håller med dej!
Hoppas din dag är bra!
Många Kramar med önskningar om ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Vilket bra inlägg! Du får med precis allt och din empati är inte av denna dag. Jag beundrar dig.

Kram :)