tisdag, december 02, 2008

Mors och goodbye!

Finns det något tristare än en regnig, grå novemberdag? Är det så att vädergudarna håller på att slå något slags rekord? Tävlar de i tråkigt väder? Ska de ta kål på oss?
Nej, mors och goodbye alla gudar, se till att skaka fram lite snö nu. Och sol. Och det ska räcka fram till sista mars.
För då får ni se till att våren kommer. Poff! På en dag. Inget slask och blask. Lite fågelkvitter och blomster.
Det kan väl inte vara för mycket begärt?

Kan ni tänka er att livet kan se ut så här? Det kan vara fullt av blommande salvia.

Det kan vara en bänk i parken. Att vila på.

Eller en kastrull med vinbär.

Eller varför inte en blå himmel och en flaggstång, som busiga scoutbarn målat röd.

Jag vill ha allt det där nu!

Rättelse: Det är ju för jösses december nu, november är passerat! Tack Margareta!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst kan jag tänka mig det men där ifrån till att det blir så...

Här ösregnar det förresten!

Kram!

Anonym sa...

Ja, det kör vi på!! NU!!! November är den mst onödiga månad jag vet! SLOPA DEN! Kram

Anonym sa...

Jag ska då inte klaga, sitter här i ett vintervitt landskap, ganska kallt idag, just nu -8,3. Fast allt är beroende på vad jag jämför med, när det börjar gå ner under -20 är inte -8,3 speciellt kallt.

Jag klagar inte på att det regnar i alla fall.

Däremot funderar jag på november, vi har övergått till december nu, har du tappat kollen =). November är en ganska tråkig månad förutom att jag har en del gratulanter som jag inte vill vara utan.

Jag hoppas att helgen uppvisar strålande sol, utetemperatur och strålande vitt.

Jag kan se dina foton och förstå att du vill ha vädergudarna på din sida med det väder du verkar ha idag.

/Margareta G

Anonym sa...

Man blev ju nästan hoppfull härom veckan ... ska det bli en vit jul ?
Näärå icke sa nicke.. här suggar det synålar så obehagligt jobbigt väder.
Kram..

Anonym sa...

hehe.. ja inte suggar det.. utan det duggar ! så var det rättat...

Anonym sa...

Japp, jag har nog tappat kollen, Margareta. Det känns som november. =)

Anonym sa...

Du har ju rätt. Hur sjutton kan man uppskatta vintern till fullo när sommaren finns...med allt det där underbara?!

Fina bilder!

Kram på dig:)

Susjos sa...

Åh,så fina bilder!
Tack för dem...längtar mer till sommaren nu ;)
Men först lite jul,sen kan sommaren få komma!

Kramkram!

Anonym sa...

Hej
Ja visst längat vi till våren.Fina bilder att njuta av.
Men vårt novemberrusk (i Karlstad) är nu ersatt av ett vitt december.riktig jul- och adventsstämning
:-)

Anonym sa...

Jaaaa,vill OXÅ ha det där NU!Här snöööar det varje dag.Jag gillar inte vintern,men ogillar en vinter utan snö änmer.HAr bott i Stlm,paraply i dec.No thanks.Ha en fin dag,vad du är gör :))

Anonym sa...

och för sig gillar jag ju grått väder, men fina bilder är det inte heller fel på.

Maggan sa...

Jag får ågren när jag ser att du har hunnit skriva så många inlägg som jag inte har läst. Jag lovar dig det är inte av ointresse utan av den här jäkla tröttheten som tar musten ur mig.
Jag håller på och tappa koncentrationen och stavningsförmågan har jag också fått vajsing på, men det bjuder jag på.
Tack för UNDERBARA bilder jag njöt av dem alla, längtar efter ljuset solen blåa himlen eller ett snöfall med lappvantar som bäddar in allt det grå på en gång.
Massa kärlek o kramar på en gång till dig.