onsdag, december 31, 2008

Har de tomtar på loftet, på Migrationsverket?

Det finns nästan inget som får mig att se rött så mycket, som när barn far illa.
När jag läser det här, ser jag inte bara rött, utan alla färger på färgskalan hopar sig.

Vad är det med Migrationsverket? Finns det ingen möjlighet för dess anställda att agera med lite medmänsklighet?

Här har pojken omhändertagits, för att föräldrarna inte anses lämpliga som vårdnadshavare, men nu ska pojken utvisas tillsammans med föräldrarna. Till Västbanken.

Och nu är det myndigheterna på Västbanken som får ta över ansvaret!
I denna härjade del av världen har man varken möjlighet eller resurser att ta hand om de som redan finns där, än mindre en liten utvisad pojke med funktionshinder.

Låt mig slippa läsa sånt här i fortsättningen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År! Kram

Anonym sa...

Man kan ju fundera hur 17 dom sover om nätterna...

Önskar Dej ett riktigt, riktigt fint slut på 2008

Kram!

Anonym sa...

Ja, ibland undrar man...

Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!
Kram!

Storarvid sa...

Jaaa, vet inte vad jag ska säga..
Man tappar hakan nästan. Hur ser den rent juridiska bakgrunden ut? Kan inte tänka mig att svensk lagstiftning och FN konvention kan utvisa till länder i krig, De MÅSTE ha missat något, eller???
GOTT NYTT ÅR!!

Anonym sa...

Det är så mycket onödig sorg i vår värld, som det här.
Mitt i all bedrövelse så vill jag önska dig ett gott nytt år! Det var en bra sammanfattning du gjort i inlägget innan. Kram från mig, Rosa.