måndag, november 23, 2009

Barregrens tårta

Nu är jag hemma på lunch och vräker i mig de sista resterna av Barregrens mandelmassetårta.
Jag kan försäkra er att lördagens tungsinne effektivt har behandlats med intag av denna läckerhet. Tårtan är syndigt god och med största sannolikhet fruktansvärt onyttig, men vad gör väl det?
Vad vi vet, så lever vi en gång och att då bota höstdeppighet med en eller nja flera då, utsökta tårtbitar, kan väl ändå inte anses som ett allt för stort brott mot vett och etikett?

17 kommentarer:

Daniel sa...

hmm så gött

Livet e till för avnjutas!

Bibban sa...

Du gör heeelt rätt !!
Njuut

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Det gör du rätt i!
Kram

UllaJohanna sa...

Det måste vara precis vad man behöver i höstmörkret!!!

Kramen!!!

Osloskånskan sa...

Det är långt till bikinisäsongen. Tänk om man inte lever tills dess? Lika bra att käka tårta medan man kan.

Nisse sa...

Tycker jag verkar vettigt.

Må Gott!

Kramar!
[från Turkiet]

H C Barregren sa...

Mmmm, den är god. Ta och lägg in den här bilden så blir den ännu godare: http://farm3.static.flickr.com/2604/4115119036_005433dba8.jpg

krams!

Sarah sa...

Det gör du alldeles rätt i!! Vill också haa... Kraaam!

Polargrevinnan sa...

Den där tårtan verkar vara något alldeles extra.
Jag får nöja mig med dumlekola - det är också gott.
Jag har läst dina inlägg om att gå på tunn is och valen vi gör här i livet. Mycket tänkvärt.
Ha det så bra hälsar Viola

Veiken sa...

Hmmmm....jag gillar ju inte mandelmassa, men den är säkert god för dom som gör det. Kram

Znogge sa...

Nej, verkligen inte! Bara njut :-)

Kram!

messan sa...

Hmmm, vad gott med sötsaker! Gillar det:)
NJUT för mig med!

Frogprincess sa...

Man ska njuta av (och i) livet så mumsa på bara :-)

UnderCover sa...

Kan tycka att det är ett större brott att INTE göra det man kan för att göra hösteländet lite behagligare. Så det så!

Storarvids bilder. Nikon D300s och diverse kameraobjektiv sa...

Instämmer helt i de ovanstående tidigare kommentarerna, andra ord är nästan överflödiga.

Angående din fråga på min blogg, nej det var inte jag som fyllde år, jag inser jag var en aning oklar där. Det var hustruns lillebror som fyllde 40 :-)

Pinglan sa...

Tårta är ju så gott!
Ha en riktigt fin tisdag!

Evelina sa...

Åh det är det jag har missat här i min tungsinthet! Ska genast se till att baka den där mandelmassetårtan.