onsdag, november 18, 2009

Strippdans eller...

Jag fick en söt historia och nedanstående bild på mailen häromdagen.

Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning av någon av sina föräldrar på dennes jobb.

En flicka bidrog med följande alster:


Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.

16 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Haha, så BRA!!!

Monica sa...

hahahaha vilken kul ;)

jag ska opas för GBP
;)

får jag länka denna ?

UnderCover sa...

Helt UNDERBAR!

UllaJohanna sa...

DEN var bra :-)!!!

Charlotte sa...

Meeen...det var en gullig historia... :-)
Tack för att du delar med dej!

Kram!

Anne-Lie sa...

Fantastiskt kul när man försöker sig på att tolka barns bilder;-))

Veiken sa...

Barn är bara sååå bra! Kram

Ejsans sa...

Så bra. Jag hade tolkat det första, innan jag läste förklaringen.

Svar: Nog sitter den fast alltid. I en cementpelare.

Ha det
Kram

Ejsans sa...

Måste bara se om min kommentar kom upp, för själv fick jag ett felmeddelande med en nedrans massa siffror och error texter att de inte kunde utföra min begäran.

Men då är allt frid och fröjd. Hoppas jag.

Helena sa...

Hahaha.... Störtskön!

kloktok sa...

:-D
Den var bra...
Ha det gott & sköt om dig.
kram

Sarah sa...

HAHAAA! Stackars mamman!! Men kul var det!! Kraam!

Åsa sa...

Ha,ha! Helt underbart!

Malin sa...

Ja det kan bli mycket missförstånd på skolor, stackars föräldrar;)

Henke sa...

:-) Riktigt kul teckning! Tror nog att många lärare därute får se konstiga teckningar som barnen ritar.

Pinglan sa...

Haha, tack för dagens skratt!! Så charmigt, hihi.
Ha en jättefin fortsatt dag o en trevlig helg om vi inte hörs innan!

Kram!