tisdag, november 10, 2009

Glad i hatten

I Laholms kommun har man äntligen hittat lösningen! Lösningen på hur man dels kan spara in på utgifterna, dels på hur de anställda ska kunna tänka bättre och bli mer kreativa.
Man köper helt enkelt in färgglada hattar!
Är det inte fantastiskt, så säg?

Nu vill jag genast se att regeringen också får tillgång till de fantastiska hattarna. Eller varför inte hela svenska folket. Inklusive fotbollslandslaget.
Givetvis måste Zlatan ta sitt förnuft till fånga och fortsätta att spela i landslaget. Tror inte att han kan motstå tanken på att spela iförd en färgglad hatt. Vilka mål han kan göra, när han har tänkarhatten på.

Kungen måste också omgående förses med en tänkarhatt. Med tanke på att det är mycket att tänka på, i samband med döttrarnas bröllop.

Det känns som om vi går en helt ny era till mötes. Längre fram kommer vi att tänka på tiden som "före hattarna" och "efter hattarna".

Jag kan knappast bärga mig, förrän jag fått en egen hatt!

22 kommentarer:

messan sa...

Spännande med en färglad hatt...väntar på min. Cerise vill jag ha!!

Åsa! sa...

Jag som gått omkring och trott att Gotlands kommun har den mest korkade ledningen, men då är det visst inte så ändå...

Monica sa...

hoppas det blir bättre då?

Gunnar sa...

Ha,ha Inte visste jag att dom var så kreativa i Laholm
i-)

Bibban sa...

Jag dööör, får jag en ochså ;))
Kram Bibban

fashionhaggan sa...

visst låter det som ett aprilskämt i novmeber!

Charlotte sa...

När jag hörde det på tv-n så trodde jag att jag hade hört alldeles tokigt...men inte då...de skulle köpa in dessa hattar för x tusen!
Tror de verkligen på att kommunen kan tänka fritt-kreativt osv med en jäkla hatt på sej?!

Tycker det mest var skrattretande...håller med föregående talare: det måste ju bara vara ett aprilskämt i november!

Kramar!

Nonna sa...

Kent Öhlund i NLL måste få en jättestor och kanske kan dom göra som med vaccinet att dom delar ut först till riskgrupperna!
Kram Nonna
Jag bugar djupt inför din underbara humor, vilken gåva!

Pia sa...

Och man kan ju undra hur mycket idén kostade!!! :o( Själv klär jag INTE i hatt! ;o)

Att leva tills man dör!! Så jävla enkelt och klokt sagt!
(ursäkta svordomen, men det krävdes ett kraftuttryck och jag kom inte på något annat!)

Jag har inte diabetes men fy så jag fryser om fossingarna(förmodligen inte alls lika mycket som du..) I hate it!!!

Anonym sa...

Skulle verkligen se roligt ut... Alla går omkring med roliga hattar...
Kram Anna

Osloskånskan sa...

Kan jeg værsåsnill få en grønn?

Sarah sa...

Men Jösses!! - det var det fånigaste jag hört idag!! Och INGEN hatt skulle kunna få mig att tänka klart idag - sömnbrist och allt- sen får den vara hur färggrann som helst...Kraaam!

Znogge sa...

Vilket hattande och slöseri med pengar!

Susjos sa...

Aha,det vet vi ju alla att det är kul att rulla hatt!! Hihi...

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Färgglada hattar... skratten lär väl öka i alla fall!

Kram!

Ejsans sa...

Det var ingen dålig summa det. Då får man ju hoppas att det hjälper också.
Klart du ska ha en hatt.

Svar: Den bilen var väl den första man kommer ihåg (jag ska jag väl säga), sedan Morris, pga av en kille förstås. Och Saab.

Ha en fin kommande vecka
Kram

Anna sa...

Klart att det var lite dyra hattar MEN metoden (de sex tankande hattarna av Edvar de bono) ar faktiskt fantastiskt bra nar det galler problemlosande. Synd att det inte har kommit fram i rapporteringen...

Mia S sa...

Ja.. *suck*.. slutar bli förvånad över någonting från å med nu !

Hatt ??.. jo men det kan väl var fint ;-)
Kram ♥

Humlina sa...

Jag brukar trä på mig en liten raggig toppluva när jag vill att tankarna ska stanna ett tag uppe i huvudet och särskilt då jag stressat runt ett tag och de gärna vill flyga omkring vind för våg, jag vill så väldigt gärna höra och veta vad jag tänker :) Kanske att de styrande maktmänniskorna nu hinner höra vad de tänker och vilka braiga beslut de ska fatta, nu när de får färgglada hattar på huvudena. Eller så blir de stora i hatten.
Luvglada hatt-kramar

Babsan sa...

En hatt var det - Ja tack!

Ejsans sa...

Har du varit och köpt en hatt?

Hoppas allt är bra med dig

Kram

Veiken sa...

Den som är i hatten brukar visserligen vara rätt glad, men jag tror inte att dom är så välkomna till jobbet då......kram