måndag, november 16, 2009

En stilla undran

Är det inte väldigt trist och tråkigt just nu? Det blir ju inte ens ljust på dagarna. Kan man få gå i ide? Och komma fram just när snödropparna tittar upp lite försynt i rabatten.

I ett anfall av sinnesförvirring, anmälde jag mig till en vikt- och friskvårdsgrupp på jobbet. Min förhoppning var, att den skulle starta upp efter nyår, så att man skulle hinna hitta på ett svepskäl för att inte vara med. Men den ska börja NU, på stört! Kanske redan nästa vecka.
Och jag som avskyr att banta. Över jul dessutom. Det är ju värsta straffet.
Nu känns det ännu mer angeläget att gå i ide!

18 kommentarer:

Eva sa...

Ja du...tyvärr är det väl ALDRIG rätt tid att banta...Vore ganska smart att gå i idé och SOVA bort fläsket...mmmm det vore det minsann!!
Lycka till!

Pinglan sa...

Gör det du tycker är roligt. Tvinga inte in dig själv i friskvårdsgruppen om din kropp protesterar. Ha en fin kväll!

Sarah sa...

Får jag hänga med?? I ide, alltså! Kraam!!

znogge sa...

Börja banta strax före jul låter så där kul tycker jag. Men visst, kanske är det smart att äta sunt i en månad och sedan unna sig lite. Då ligger man på plus minus noll efter julen och helgena! Kanske, om man har tur :-)

Kram

Nonna sa...

Jag tror att du kommer att tycka det här är bra, du kommer att lyckas och du kommer inte att behöva svälta. Det handlar bara om att balansera intaget mot motionen och förbränningen. Enkelt va?
Man kan hitta nya lösningar och finna gemenskap i dessa grupper, man inser att man är inte tjockast själv, inte har de sämsta vanorna heller och att man alltid har hopp o kan finna motivation att förändra det som inte är bra för en!
Jag håller på dig du klarar det här Imse!
Kram Nonna

Jenny sa...

Men skit i att banta dåh? Man blir ändå bara tjock av att banta.
Sätt dig och grunna på en hållbar plan på livstilsförändringar.
Inte som att börja hoppa höjdhopp på 2.42 utan lägg ribban kring... 90 cm sådär... så ska det nog gå ska du se!

Anonym sa...

Ops över jul? skulle jag nog aldrig klara. Men du får väl köra hårt före jul och sedan börja om efter...
Lycka till vännen!
kram Anna

Malin sa...

Ja jag tror inte vi är gjorda för ett liv i mörker. Skulle gärna bo i Thailand eller var som helst där det är varmt över vintern. Gå i ide är en förträffligt bra idè.

Humlina sa...

Storfniss! Låter som en bra idè att gå i ide...bunkra upp en massa mat bara så kan du ligga där inne och mysa tills takdroppet signalerar att nu är det dags att komma ut i stora livet igen...nä föresten det skulle allt bli bra tomt utan dig här på bloggen..Själv ska jag inviga det nya året med sikte på viktnedgång..
just nu är det för mycket med att ställa i ordning efter allt golv,tapetsering och målning, skulle kännas mer som en press om jag skulle börja nu.
Men vad du än beslutar, så låt det bli efter ditt eget hjärtas och kropps talan. Smala gokramar

UllaJohanna sa...

Ibland är det bra att tänka efter före :-)...
Och banta är inte roligt, vare sig det är jul eller inte...
Kanske klokare att försöka lägga om hela livsstilen; motionera mera och äta lite nyttigare... Och då kan det ju vara idé att få lite stöd från folk som kan det där med "hur man gör"...
Men en eller annan pepparkaka får man väl unna sig i jul ;-)?!

Ha det gott!

Trollpackan sa...

Hmm...du får se det som något annat än bantning..ändring av livsstil kanske?

Jag skulle gärna bo utomlands den här delen av året, och få lite mer solvitaminer liksom. Lite väl novembergrått just nu...

kramen

Åsa! sa...

Jag ska bli en björn i mitt nästa liv, eller en igelkotte...
Lycka till med din nya grupp, det kommer säkert att bli jätteroligt!

Pia sa...

Bantningsgrupp strax innan jul?! Är du galen?? ;o)
Jag vill bara gå i ide tills kylan och snön kommit på riktigt! Det är jäkla pissvädret med regn och plusgrader kan jag klara mig utan, tack så mycket!! :o(

Lallis - liv och leverne sa...

Jodå Det är väldigt mycket trist med detta grå nu.
Om man inte ser till och gör något lite extra som förgyller. Men å andra sidan är man knappast så sugen på det jämt heller.
Stor kramis

messan sa...

Det går ju bara inte...att banta i juletid...det är ju ätetid då. Kanske kan du halta lite???
I idet kan jag gärna slå följe med dig om det ok?:)
Kram

UnderCover sa...

Där har du ju anledningen att backa ur - det är snart jul. Kan inte bli enklare :o)

Veiken sa...

November är en helt överflödig månad. Den kan dom ta bort NU! Kram

Maggan sa...

Jag har gått upp av kortisonet och har haft massor av funderingar om jag ska börja äta mer fett och mindre kolhydrater har gjort det förr, det funkar väldigt bra och jag är inte så hård mot mig själv utan äter mer kolhydrater än de rekommenderar i den dieten. Men maken tittade på mig och sa; Ta det där senare när du är pigg igen och kan röra dig normalt. Klok man och jag suckade av lättnad över att inte just nu behöva ta ansvar för den biten.
November är dagar utan början och slut, här regnar det mest just nu och allt är en grå smet. Men jag är rätt tillfreds ändå ...
Kram Maggan