fredag, november 13, 2009

Bacilluskfritt

Gårdagskvällens körsång var en blandad upplevelse. Stundtals lät det riktigt bra, men däremellan lät det nog inget vidare.
Jag vet inte om det var fler än jag som kände sig lite krassliga eller om det var nervositeten inför adventskonserten, som gav sig till känna.
Söta, lilla Caroline försökte i alla fall hålla ångan uppe. Så fantastisk hon är, den ljuvliga människan.
Låter det illa på konserten, så är det i alla fall inte Carolines fel.

Idag hade jag tid hos doktorn, för mina förmodade urinvägsbesvär. Prov togs och granskades i mikroskop. Snyggare urinprov har världen inte skådat! Inte en bacillusk så långt ögat nådde.
Så jag fick gå hem utan antibiotika.
Jag känner mig dock lite piggare idag, så det som felats mig är nog på väg att rätta till sig.
Det var väl nåt virus som tillfälligt slagit läger, men som nu bestämt sig för att överge värddjuret.

5 kommentarer:

Pinglan sa...

Härligt att du är piggare nu. Önskar dig en fin helg!

Znogge sa...

Skönt att det inte var något!

Kram

Åsa! sa...

Skönt att du mår bättre. Hoppas du får en toppenhelg!

Pia sa...

Det var för väl att du slapp pc. Hoppas det blir bättre och bättre nu.. Kram!

Anonym sa...

Det låter toppen!
Önskningar om en trevlig helg skickas över Sverige...
Kram Anna