söndag, november 15, 2009

Cool dam i skogen

Idag har jag gjort en insats för det uppväxande släktet. Jag har nämligen stått vid en kontroll i skogen. Och låtit scouter leta efter föremål, som inte borde finnas i naturen.
En helt okey sysselsättning en sån här gråtråkig dag. Inte var det speciellt kallt heller. Hade mina grova jaktkängor på mig, så jag frös inte ens om fötterna.

Så den här helgen får helt klart godkänt.
Igår var jag till Kista galleria, där de ugly bootsen, som jag visade i förra inlägget inhandlades. Sen åt jag god libanesisk mat i gallerian.
Av alla utländska matkulturer är det just det libanesiska köket som jag föredrar. Goda kryddor, men inte för starkt och mycket grönsaker. Och inte särskilt mycket ris. För ris är inte min favoritmat.

Nu ska jag plugga låttexter och coola handviftningar, inför körövningen på tisdag.
För här har ni damen med attityd!

13 kommentarer:

kloktok sa...

Kloktoken har också varit i skogen idag. Lagom temperatur och liten skymt av solen:) Jag har förstått att rörelser är viktiga när man sjunger i kör, efter att ha sett ett program av körslaget...
Ha det gott & sköt om dig.
MVH & kram

Monica sa...

skön dag ;=)

Anonym sa...

Ooyeaa! go Imse go !!
Kram Bibban

Osloskånskan sa...

Har inte provat libanesisk vad jag vet. Men ska absolut göra det!

Charlotte sa...

Vi har bara haft ett fint strilande regn, sån där "go´dag"
när man INTE vill äga en hund!!! hahaha
Förlåt om jag retades nu;-)

Kram!

znogge sa...

Låter spännande med libanesiskt! Något jag borde prova kanske...

Kram!

Trollpackan sa...

Nix, ingen skog igår med det ruskvädret som var*skratt*
Var till gymmet istället, och sedan en sväng in till storstan, mycket roligare;)

Vicke sa...

Svar: Nej, jag kommer att vara på den här sidan i fortsättningen

Helga - precious sa...

Jag hoppas du inte stod och tränade på körgesterna där i skogen - man ska ju inte skrämma barn ;)

messan sa...

Låter som du haft en skön helg! Uggsen är varma och gosiga till isfötter:).
Kram

Åsa! sa...

Skönt med en heldag i skogen! Klär man sig rätt är faktiskt de flesta väderlekar helt okej!

Humlina sa...

Kollikock på dig du Skogsmulle.
Libanesisk mat har jag nog inte låtit mina smaklökar provat på ännu.Låter bra att det inte är så starkt kryddat.
Damer med attityd..det gillar jag
Lycka till med alla dina handviftningar
Skogsvarma klorofyllrikakramar

Susjos sa...

Mums för libanesiskt! men håller med dej,ris är sådär gott :)
När jag är i Kista blir det mest Sushi trots allt! Men har såklart ätit Libanesiskt där också! Älskar deras röror!
Hoppas det går bra med sångövningarna! Bakom dina solglasögon!!!!