onsdag, december 05, 2007

GPS= ganska pantad sångare= världsartist

I den här artikeln i DN, kan man läsa att genomsnittssvensken spenderar 5500 kr i julhandeln och att GPS blir årets julklapp. Är det verkligen så?
Då är jag ingen genomsnittssvensk och knappast någon annan jag känner heller.
Handlar folk på kredit eller har man verkligen så mycket pengar att julhandla för?

Och vem behöver egentligen en GPS? Jag kan förstå om yrkeschaufförer uppskattar detta hjälpmedel, men vi vanliga bilförare, behöver vi en sådan tingest? Är det inte bara ytterligare en leksak för vuxna?

Något som jag också förvånas över, är varför den våldtäktsmisstänkte artisten kallas för världsartisten i pressen?
Jag menar, en världsartist borde ju vara någon som är känd i hela världen. Är den här mannen verkligen det? Jag tvivlar.
Möjligen att han blir det, om han hamnar bakom lås och bom efter rättegången.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir ingen GPS hos oss heller, den saken är säker! Nej, det finns vettigare julklappar att köpa. Att handla på kredit är det inte tal om för min del. Det är bättre att handla lagom utan överdrifter!
Kram!

Anonym sa...

Nej jag är ingen genomsnittssvensk jag heller. Fattar inte meningen med att köpa en massa saker som oftast är helt onödigt.
Min svåger har GPS och den kan inte hitta vägen till vår stuga.
Nä tacka vet jag en gammal hederlig kartbok.
Bloggkram från Farmor K

Anonym sa...

Är bara förvånad att han inte är nämnd. Men det kommer i morron, säkert. Han är nog känd i Sunne eller Karlshamn, men det är också världen, det får vi icke förglömma. Jag var världsartist i Umeå en gång. Så det så, men jag våldtog dock aldrig nån... Kram

Anonym sa...

Ang. GPS, vill nog ha en i båten dimmiga dagar. Kram

Niki Loong sa...

Han (den löjligt lille mannen med latinskt namn) är känd i hela världen! Åker runt och sjunger opera på världens alla operahus. När han inte pedofilerar. Det har ju inte bara hänt en gång...

Svar: får väl sätta på mig tantkepsen... Kram

Anonym sa...

Jag förstår inte heller hur en GPS kan bli årets julklapp! Tack för tittarna i min blogg! Önskar dig en fin torsdag!

MVH

Gunnar Deckare sa...

Hej
Jag är gift med en levande GPS så det är inga bekymmer så länge hon är med.
Eftersom julhandeln ständigt slår nya rekord så stämmer nog Dina siffror.
:)
Gunnar

Anonym sa...

En sån skulle jag aldrig köpa, kör ju inte bil själv heller. Min man fick en sån när han köpt en ny mobil, jag tänkte just att det var ännu en leksak för honom eller för männen. Sen skojade jag med honom och sa att nu kanske han kommer hem snabbare efter jobbet. Hittar en genväg...
Den där sk världsartisten har jag aldrig gillat. Jag sa redan för många år sedan att han inte var ok, men vad det var kunde jag inte ta på.
Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Jag är inte heller en genomsnittssvensk men det visste jag iofs :)
Jaså är det han, nu vet jag. Kände mig som ett frågetecken först!
nej här köper vi bara klappar till barnbarnen och yngste sonen av någon anledning. Men han behöver lite extra uppmuntran!
Kram

Anonym sa...

ja dyra julklappar det är helt sjukt.
Världsartisten har jag ingen aning om vem det är...men jag kan tänka mig att media blåser upp betydelsen av honom som artist.

kram!

Anonym sa...

Nä, jag fattar heller inte det där med GPS:en.jag har visseligen några i bekantskapskretsen som har såna, men ändå.det blir ingen sådan till julklapp här i alla fall :-)
*kram*
Ann Mysterie

Anonym sa...

Precis! Vem behöver GPS? Snart kan vi inte tänka längre så lite som vi använder hjärnan. Allt inmatat och klart.
Tänkte också så när det gällde "Världsartisten". Bono, eller?
Kram på dig =)

Anonym sa...

Det går snabbt mer pengar än man vill till julklappar. Särskilt med två tonåringar i huset./Rosa

Anonym sa...

önskar dig en finfin helg och lugnt och skönt...
kramar!
:-)
Birgitta/witchbitch

Anonym sa...

ingen gps kommer att inhandlas, inga massa kronor kommer att försvinan till julklappar. här är det värme och medmänsklighet som gäller, myspys och lugn och rol

KRAM