fredag, december 28, 2007

Kurerad blogg

Sådärja, nu ska jag kurera mig med tranbärsjuice och antibiotika. Är ledig i helgen, så jag kan vara hemma och ta det lugnt.
Eller lugnt och lugnt. Lite städning och plock blir det nog, inför nyårsafton.
Jag jobbar nyårsafton, på dagen. På kvällen ska vi ha lite partaj här hemma.
Maten är dock redan planerad och inhandlad. Vi blir nio personer till bords och vi ska äta:

Skaldjurssoppa
Tjälknöl med Gorgonzolapaj
Creme Brulee

Det kan bli riktigt gott!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig ett Gott slut på detta år och ett Gott Nytt År!
Vicke

Anonym sa...

Hos oss blir det marinerade kronärtsskockshjärtan i vinägrettsås, oxfilé med ungsstekta rotsaker.
Gott nytt år när det blir dags!

Anonym sa...

Låter bra det där!
Gott nytt år!
Kram

Ejsans sa...

Skönt att du är bättre.
Bären såg goda ut.

Det finns möjligtvis inte plats för en till vid bordet. Så det blir jämnt menar jag? Nä, nä, tänkte väl det. Men det är klart med Lilla vovven är ni ju 10, vad dum jag är.

Skämt åsido.Men har aldrig ätit tjälknöl, men hört det är gott.

Tack för din kommentar. Du är så snäll.

Kram/ Eivor

Anonym sa...

Mmmmmmm, vilken härlig meny!!!!!Själva ska vi hem till dotra, och hennes kötträtt är lite hemlig, så¨jag är lite nyfiken!!!!
Kramizzzzz

Anonym sa...

Blir lite avundsjuk på er tillställning samtidigt som jag är glad över att vi inte ska ha nå´t. Vi håller på och fixar i lägenheten och allt är opp och ner. Menyn låter god./Rosa