söndag, december 09, 2007

Tidningsomslag



Gulliga Katrin, har tipsat om en kul sida. Man kan göra egna tidningsomslag där.
Det här är ett par av omslagen jag gjorde.

Överst LillaVovven.
På nedersta bilden står jag på färjan mellan Manhattan och Staten Island.
Mössan, en röd fuskpälsmössa, har jag köpt i hamnen.
Det var fruktansvärt kallt i New York i januari i år. Någon av dagarna var det till och med köldrekord.
Hotellrummet var naturligtvis svinkallt. Vi fick sova med kläderna på.
Vi blev även tvungna att inhandla långkalsonger och halsdukar, för att överhuvudtaget kunna gå ut.

Men människorna var varma och trevliga. Och hjälpsamma. Det kom alltid fram någon och hjälpte till, när vi stod och läste kartan i gathörnen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du har också gjort. Va´ fina ni är./Rosa

Anonym sa...

Den sidan ska jag med besöka, du ser ut att ha det bra trots kylan!
Vicke

Anonym sa...

Kul sida!
Vad cool du ser ut i mössan, den klär dig.
Ha en skön advent.
Kram från Tyra Tok =)

Anonym sa...

jag minns när du skrev om er resa.. känns som en hel evighet sedan även om det inte är det.

jag har inte tagit det nämnvärt lugnt idag, har bakat bröd ;-)

ha det gott

Anonym sa...

Tack för omtanken hos mig! Men jag letade efter bilden med mössan och kunde inte hitta den!
Kram

Anonym sa...

Kul sida hörru!
Tack för rolig kommentar i min blogg. Fnissar ännu... at tdet är samma som snor reflexpinnar som strumpoirna i tvättmaskinen...:-D
ha det gott & sköt om dig. Kram från KLoktok

Anonym sa...

Vilken kul grej! Så tjusiga ni blev båda två!
Kram och ha en bra måndag!

Anonym sa...

Snygg du är i den mössan... kyla säger jag ofta att jag gillar bättre än värme, men att få ligga påklädd i sin säng är ju botten och jättejobbigt att frysa så.
Kram Maggan

Anonym sa...

Men vad kul. Jag hittade den sidan igår när jag letade efter annat. Har naturlgitvis en med fågel på. (hi hi)

Kul sida, måpnga tidnignar.
Ha det bra, nu måste jag göra lite nytta. Återkommer.

Kram eivor

Ejsans sa...

Usch vad mycket stavfel det blev i mitt inlägg. Ber om ursäkt. Maskinen är trög idag.
:)

Gunnar Deckare sa...

Hej
Kul idé med tidningsomslagen!
Vad fint det blev!
:)