torsdag, december 20, 2007

Blå skåpet!

Det gör mig så ont, när jag tänker på kollegan, som jag skrev om i mitt förra inlägg. Jag har precis postat ett kort till henne och jag vet att det är många som tänker på henne.

Att bli så till den grad åthutad, för ett brott som begicks enbart i välmening.
Hon gick in i en anhörigs journal, för att skriva ett meddelande, till den som var ansvarig.
Det var bara av omtanke för sin anförvant, som hon gjorde det.

Jag kan inte för mitt liv drömma om att hon sitter och läser folks journaler, för sitt eget höga nöjes skull. Den tiden har man inte i vårt yrke.

Kollegan är en person som lever för sitt jobb. Det är en stor förlust för våra vårdtagare, om hon inte kommer tillbaka.

Jag kan inte annat säga, än att nu har arbetsgivaren skitit i det blå skåpet!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Helt klart ett dilemma det här! Fel har hon gjort det råder det knappast någon tvekan om men var finns det brottsliga uppsåtet... Hoppas det blir en bra lösning på detta!

Ejsans sa...

Hoppas det där ordnar upp sig.
Men att skriva i journalen kan ligga henne i fatet. Hoppas på det bästa.

Omd du har lite tid över:

Titta in till mig ska du få se något urgulligt.
Obs! Inga fåglar idag.

Kram

Anonym sa...

Hoppas att det kommer fram också./Rosa tankar

Anonym sa...

Hoppas som znogge och du att det löser sig.

Kram:)

/Madonnan

Anonym sa...

Visst har hon gjort fel, men att för den skull inte tala med henne utan att direkt anmäla det förstår jag inte, hon har ju inte en chans att förklara sig!!!!!!
Kramizzzzzzz

Katrin sa...

Jag har läst bakåt i din blogg och kan inte annat än beundra dig! Ommöblering, storstädning och färdig med alla julklappar... Jag har inte ens börjat och sitter på jobbet hela dagen i dag också.

Tack för alla dina bra och läsvärda bloggar du skrivit, och för dina snälla kommentarer! God Jul och Gott Nytt År!

JULKRAM! /Katrin

Anonym sa...

Oj var det inte värre!!
Visst man får inte gå in i journaler som man inte har behörighet till. Men om hon fått förklara så borde de kunnat lösa det på ett vettigare sätt.
Hoppas som alla andra att det löser sig för henne.
Kram

Anonym sa...

I vårt yrke får man tänka efter hela tiden så inte sånt där händer.....usch, lider med din kollega....

Ejsans sa...

Tack för ditt alltid så välkomna besök. Blir glad när jag ser att det står + för då vet jag att det är du.
Astman är inte så farlig, den är väl långt ifrån utvecklad om man kan uttrycka det så. Men jag tycker det blir sämre med medicinen. Ska ge den chans ett par dagar. Sedan uppehåll så får jag se.

Visst var uttrarna hjärteknipande. Otroliga små varelse.

Passar här på att önska dig en riktigt
GOD JUL och ett
GOTT NYTT ÅR

Kram Pippi-Fia

(jag kommer vara här under helgerna också)