fredag, december 07, 2007

Ingen shopoholic

Den här bloggen verkar leva sitt eget liv. Nu har plötsligt texten på inställningssidorna och kommentarsidan blivit engelsk. Jag har inte gjort ett dugg. Den är inställd på svenska, så jag fattar inte hur det kan ändra sig. Någon som vet?
Tur i alla fall att det står på engelska, hade varit svårare med kinesiska.
Sen brukar det också ibland, stå i min profil att jag bor i Afghanistan! Men det gör jag inte, det är jag alldeles säker på.

Idag åkte jag till "Nisses", efter jobbet, för att julhandla. Från denna stora butik kom jag ut med fyra julkulor och en packe servetter!
Jag är en hopplös shoppare!
Sen blir jag, precis som småbarn, alltid kissnödig och fruktansvärt hungrig, när jag är i stora butiker. Får ägna större delen av tiden åt att leta reda på en toalett, samt köpa något att äta.

Nej, jag och stora affärer är ingen lyckad kombination!

Tillägg den 8/12: nu står det på svenska igen och jag bor fortfarande kvar i Sweden!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då hade handlarna bättre tur med mig idag då. En ny handväska och lite julklappar till barnbarnen. Några julkort och nya kalenderblad till min filofax. Pust. Nu får jag vänta tills nästa vecka.
Ha en trevlig helg. Glöm inte att rösta på Amanda. Hela Lund går i spänning.
Bloggkram

Anonym sa...

Från Afganistan? Det var ju inte dåligt hihi
Jag blir snurrig och orkar inte med stora affärer någon längre stund. Nu till jul vill jag inte alls ut i vimlet är lite rädd för att blir smittad av någon bacill nu då min kropp är svag och det tar evigheter för den att bli frisk igen.
Matlusten är inte så stor just nu mår lätt illa om jag äter för mycket och det är ju lättare då att äta lite.
En skön helg önskar jag dig
Maggan

Anonym sa...

Jag är lik dig där... Toalettbesök och mat... Affärerna går inte direkt med vinst beroende på mig...

Jo, visst var tidningsomslagen fina. jag har nu gjort många fler på alla barnen, mamma, pappa, sir vääs mm och är imponerad av att alla ser så vackra ut. Bara pga inramningen!
Ha det gott"! /Katrin

Anonym sa...

Hmmm, tänk om det är vi som bor i Afganistan?!! Intressant tanke...
Mulla Reinfeldt och co. Mmm, kan ligag något i det!;) Trevlig helg! Ha det gott & sköt om dig. kram från KLoktok

Anonym sa...

Att shoppa med dig låter som att shoppa med Husse! Vi får lägga in regelbundna mat- och toalettpauser! Själv klarar jag mig utan bägge delarna när jag kommer i gång;-)
Kram!

Anonym sa...

Ha, ha känner igen mig. Var till Ullared för några år sen...jag ställde mig i ett hörn och sa till de andra
- Vad vill NI titta på
Det var inte uppskattat de skällde på mig och sa att handla nu för sjutton...*skratt* jag fick väl ner nått i korgen jag med till slut

Kram Wanja

Anonym sa...

Tur du kom tillbaka hit till oss igen. Vet inte varför det blir så, men hotmail är likadant ibland, men det ordnar till sig självt.
Här är inga problem att shoppa runt. Ja kanske inte shoppa alltid det beror på vad det är, gillar inte prova längre, blir för jobbigt med lederna. Men smågrejor. Inga mat- och kisspauser. Men en fika är ett måste.
Kameran blir nog bra. Måste lära mig greppa lite, den är lite tung. Önskar dig och Lilla Vovven Trevlig 2:a Advent
Kram/Eivor

Anonym sa...

Du är precis som min man då.../Rosa