tisdag, december 25, 2007

Slappardag

Min julafton blev verkligen lugn och fridfull. På eftermiddagen kom min otursförföljda svägerska hit. Hon har dessvärre drabbats av ytterligare otur. Nu gällande hennes lägenhet. Ska det aldrig ta slut?
Min mamma och min svärmor anslöt sig också. Svägerskan åkte vidare till sin son, men damerna var kvar och åt middag.

Min svärmor är knappt en tvärhand hög. Väldigt förvirrad, men gjord av godhet. Jag tror inte att jag har träffat på någon snällare människa.

Av maken fick jag en handväska i julklapp. Av mjukt, svart skinn. Förmodligen tyckte han att min gamla, slitna "The Bridge"-väska, som jag köpt på second hand för 35 kr, hade sett sina bästa dagar. Och det långt innan jag köpte den.
Av sönerna fick jag presentkort på min favoritaffär, schampo, balsam och doftljus. Helt perfekt, alltså.

Sen var jag så slö, att jag inte orkade masa mig iväg till kyrkan på midnattsmässa. För första gången på flera år.
Men jag hörde och såg i alla fall Stina Ekbladh läsa Julevangeliet, på TV tidigare på dagen.
Det är en vacker text. Vår kyrkoherde, som är en modern sådan, han åker motorcykel till exempel, brukar också läsa den väldigt vackert och innerligt.

Hamnade istället i ett TV-program om en kör i USA. Medlemmarna var 80 +. De sjöng endast hårdrock och punk. De verkade ha så fantastiskt roligt. En sån kör vill jag också vara med i.
Men jag vill inte vänta tills jag är 80.

Idag får det bli en slappardag. Jag läser just nu "Snabba cash", av Jens Lapidus. Miljöerna i den boken är lika bekanta för mig, som Jupiter ungefär. Men den är kul att läsa, riktigt spännande och mycket välskriven.

Annars kan man titta på den här killen. Han är ju bara för rolig!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för stödet hos mig
Ha en fortsatt bra dag
Kram

Anonym sa...

Lapidus är bra, har koll på läget, förklarar litet varför vårt kära land numer har en Aliensregering. Kramar och Jul på dejj!!

Anonym sa...

Låter som du haft en fin jul hittills.
Önskar dig en minst lika fin fortsättning nu.
kramar också förstås!!!

birgitta/witchbitch

Anonym sa...

Det är riktigt skönt med slappardagar...Att bara vara och läsa lite flummiga böcker:)

Tänkte att du kan rekommendera fler intressanta till mig, tack.

Kram:)

/Madonnan

Anonym sa...

Din jul låter som min lugn och skön och fina klappar fick även jag.
Idag har det bara vara en lång och skön slappar dag. Var en sväng till dotterna och fick lite glögg och kaffe, träffade hennes nya kille och det tar sig som mordbrännaren sa. Det blir nog bra med den killen tror jag.
Fortsätt nu att ha en skön helg.
Kram Maggan

Skatan sa...

Hej!

Det låter bra med en slappardag. Vi har själva en liknande variant. Har packat ihop och åkt hem till lugnet. Lapidus har jag inte läsa. Jag avverkar just nu Bitterfittan. Helt klart läsvärd, även om titeln möjligen kan avskräcka något...

Sov gott!

Anonym sa...

God fortsättning!
Kram från Tyra Tok =)

Anonym sa...

God fortsättning och kram från Norrlandssköterskan Annica

Anonym sa...

VI kom hem för bara en timme sedan och jag sitter redan här och äter pepparkakor vid datorn :) Så jo vi slappar vi också idag.
Ha en skön fortsättning på helgen.

Anonym sa...

Du verkar ha haft en bra jul, precis som jag. Slappa gör vi här också. God fortsättning.

Anonym sa...

Rosa tankar skrev precis.