onsdag, november 19, 2008

Vårdskandal igen

Starten på mitt nya liv med lampan, blev väl inte så lysande precis. För halv fem blev jag väckt av LillaVovven. Då ville han ut och lufta sig.
Väl inne igen, kröp jag tillbaka till sängvärmen. Men klockan fem började lampan lysa. Och vid halv sex satte vågskvalpet igång. Då hade jag med lätthet kunnat somna om, fast då var det ju dags att stiga upp.
Får göra ett nytt försök imorgonbitti.

Idag har jag läst om den här präktiga vårdskandalen. Det står att alla anställda på avdelningen har omplacerats. Var då, undrar jag? Dessa personer är uppenbarligen inte lämpliga att arbeta med människor.
Det enda rätta hade väl varit att avskeda både personalen och ansvariga chefer, då samtliga har misskött sitt uppdrag.
All heder åt vikarierna, som vågade göra anmälningar.

9 kommentarer:

Susjos sa...

Trist med dessa vårdskandaler! Vad tänker folk med ?

Hoppas lampan blir bra!
Kram!

Anonym sa...

Det är farlig likgiltighet som visas här. Men samtidigt en stor tröst att det finns människor som reagerar och agerar mot eländet. Sånt här människoförakt får helt enkelt inte förekomma. Det är mer än skamligt!

Ha det gott nu!

Anonym sa...

Tur att någon reagerar men avsked borde vara enda erbjudandet!

Kram!

Anonym sa...

Hemskt när det får gå till så där. Jag har jobbat på sådana boenden och varje avdelning har sin egen kultur liksom och tyvärr inte alltid bra.

Ejsans sa...

Helt klart skulle de ha sparken. Bra av vikarier att "våga" säga till. Jag tänker då om de de inte lyssnat på dem, då hade de nog fått sparken.
Jag tycker man hör mer och mer om sådant här numera.

Tack för du gjorde mig glad.Fick ett litet skrattanfall. Att dom pratar svenska menar jag. Himla tur det.

Ha det så gott
Kram till Lilla vovven
och till Dig

Anonym sa...

Jag hörde också om vårdskandalen i Halmstad. Hemskt det där!

Önskar dig en härlig torsdag! Ha det gott!

Hälsningar!

Anonym sa...

Hej
Apropå Mordby. Ja det sker många mord i Midsomer.Fast Midsomer är ett county, ungefär som ett län hos oss.Men många mord i alla fall det kan jag hålla med om.

Anonym sa...

Hej
Tänk att det har kunnat pågå så länge utan att uppmärksammas.Det är helt obegripligt!

Anonym sa...

jag är oxå sugen på en sån där lampa... ska nog önska mig en i julklapp..