måndag, november 10, 2008

Botemedel mot värk?

Jag fick lite frågor i kommentarerna häromsistens, om jag har provat olika behandlingar mot värken. Och jag kan säga att jag nog har provat det mesta. Jag har säkert lagt ner en hel eller åtminstone halv förmögenhet på olika preparat och behandlingsmetoder. Inget funkar.

Det som är bäst är nyponkapslar, samt riven ingefära. Sen ger ju förstås vanliga värktabletter också lite lindring.
Men som sagt, något annat har jag inte funnit, som kan ge smärtan en match.
Men jag tar tacksamt emot tips!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du hittar något som lindrar värken. Önskar dig en fin kväll, god natt och en fin dag imorgon!

Bloggsvar: Javisst var jag pinsam i min blogg idag, haha.

Kram!

Anonym sa...

Värk är inte alltid så lätt att komma till rätta med...

Kram!

Ejsans sa...

Svårt det där med värk. Det som hjälper den ena hjälper inte den andra osv. Värktabletter har hjälpt mig bäst. Men jag gillar det inte. (15 års tid och ska ta dem livet ut!!)

Fågelhuset var inte så hiskeligt dyrt 98:-, men jämfört med de andra som ligger runt 35:- och jag köpte två. 2 fåglar har varit där.

Nu ska jag sova.
Återkommer
Kram

Storarvid sa...

En jobbarkompis har problem med leder och har börjat med nyponkaplsar precis som du o det fungerar kanonbra. Han märker klar skiland. En burk var visst rätt dyr, och det importeras från Danmark. Vildnypon ska det vara plockade utmed stranden. Läkemedelsverket stoppade importen för något år sedan, men nu importeras det under något annat namn eller varumärke så nu finns det igen.

Anonym sa...

Hej
Jag lever med ständig värk och har testat en del olika saker.Akupunktur har varit ett bra sätt.
Värk är individuell så man får pröva sig fram.
Hoppas du kommer på nåt bra som lindrar.

Anonym sa...

Har du provat taktil stimulering?

Kram!

Anonym sa...

Zonsalva,men då måste man smörja på minst 3 ggr om dagen.Samma med Voltaren.Finns receptfria på Apoteket.