fredag, november 28, 2008

Svaret på gåtan

Jamenvisst, var det den gamla proggaren Jan Hammarlund, som var på bilden i förra inlägget.
Marie S var snabbt framme med det rätta svaret.

Jan är från mina trakter och jag är bekant med hans syster. Han hade sin storhetstid på sjuttiotalet, men jag kan berätta att han är lika bra nu som då.

Jag var en stor diggare av proggmusik på den tiden. Speciellt Björn Afzelius och Mikael Wiehe var mina idoler.
Vet ni att det nästa år är tio år sedan Björn Afzelius så tragiskt gick bort.
Men tack och lov lever hans sånger kvar.

3 kommentarer:

Ejsans sa...

Honom har jag tyvärr inte hört talas om. Däremot de andra två, som är jättebra.

Du har nog rätt. Det är nog tomtens sätt att vila. Men vete katten ur det går. Han måste ju hålla i sig hårt. Han hänger här fortfarande *L* :)

Trevlig Helg
Kram

Maggan sa...

Jaha se där så mycket man inte vet om sånt..
Kram och trevlig helg

Anonym sa...

Afzelius gillade jag skarpt,men hans musik lever ju kvar ja som väl är.