lördag, november 15, 2008

Bra nyheter

Äntligen! Såna nyheter vill vi ha.
Jag har nog en liten höstdepression, i kombination med mycket ledvärk.
Så jag tror att jag tar den här nyheten på största allvar.
Och om det skiter sig, har jag i alla fall haft korta stunder av njutning.
För all del, en viss viktökning kanske blir en del av resultatet. Men ska man gå upp i vikt, kan man ju göra det av goda kalorier. Som åstadkommer en hel del positiva effekter också.
Vikten går för övrigt upp ändå. För mig räcker det att passera bagarens skyltfönster.
Det får bli så. Kaffe och choklad får stå för glädjen en stund, nu i denna mörka årstid.
Man kunde ha haft värre böjelser.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ätit massor av hemmagjord chokladsås ikväll, gjord på en hel del margarin och socker. Kan inte njuta fullt ut när jag svalt det *suckar*. Kul att du tyckte om Orgelbyggaren. Vi är ju Finlandssvenskar. Det är inte många i vår släkt som läst finska i skolan, men Robert gjorde det. Han är mycket i TV i Finland, sitter i olika soffor och då får han mestadels prata finska. Något som vår släkt är mer imponerad över än att han är en känd författare. Stora teatern i Helsingfors har också gjort verk av hans böcker på finska. Ingen i släkten har gått dit bara för att det är på finska./Rosa

Storarvid sa...

Min fru jobbar på Cloetta.
Är nog immun mot godisets positiva egenskaper, men gott är det.
Dom kunde köpa en "bigpack" kartong med Bridge blandning för 5 Kr å'du kan tänka dig hur VI ser ut i våran familj.
Jag för min del har PERFEKT vikt, men är bara lite för kort....

Maggan sa...

Mycket bra nyheter som jag så gärna tar till mig.
Kram

Anonym sa...

"Det ska va gött att leva annars kan det kvitta" som Galenskaparna så träffsäkert sjöng.
Själv släpar jag på mycket övervikt pga mediciner och dom kilona går inte bort. Jag lägger stor vikt vid alldaglig motion och mår fysikskt sett toppenbra numera.
För mig räcker det att stå lite för länge och glo på ett paket köttfärs för att vikten ska öka. *fnissar*
Nej vars, livet ska levas på ens egna premisser inte andras. Vill man gå livet igenom och oroa sig för vikten, ja då får man göra det.
Så trist med höstdepression OCH ledvärk. Det ena räcker mer än väl.
Ha det så gott det går och ta hand om dig.
Kramar :)

Anonym sa...

Ja, det var verkligen goda nyheter! Men jag har känt det på mig länge.
Kram!

Anonym sa...

Jag har också i ett tidigare inlägg skrivit om nyttan med choklad, med glimten i ögat som jag hittade bland alla mina "bra att ha papper" från förr. Kolla in och sedan kan du njuta ännu mer.


http://margaretag.wordpress.com/2008/08/19/choklad-ar-en-gronsak/

/Margareta G

Anonym sa...

Härligt,känner mig deppig jag med nu.Choklad är mitt favvogotta ;)Även i dryck.PS.Nu finns dina bloggar hos mig.