lördag, december 26, 2009

Frossa

Julaftonen firades tillsammans med sönerna och två mycket förvirrade och trötta tanter, mor och svärmor. Svårt att säga vem som är mest virrig och naturligtvis retar jag mig mest på min egen mor. Som fortfarande envist hävdar att hon klarar vissa saker själv, trots att det är så uppenbart att hon inte gör det.
Det är svårt att se och acceptera sjukliga förändringar hos en närstående och jag leds in på tankarna hur jag själv kommer att vara om 25 år.
Sönerna kan få något att bita i! Tur att de är två.

Igår avbröt vi matfrossandet för att titta på film. Två filmer hanns med. "This is England" och "Slumdog millionaire". Två mycket bra filmer om barns och ungdomars utsatthet och vilsenhet. Kan rekommendera bägge två.

Idag går vi över till ätandet igen. Våra trevliga "bohemsläktingar" från Uppsala kommer på besök. De har två hundar och jag hoppas att de åtminstone har en hund med sig.
Nu är det snart dags att placera sig vid grytorna och röra ihop något ätbart.
God fortsättning på er!

9 kommentarer:

Susjos sa...

God Fortsättning Imse!
Hoppas en hund är med i dag ;)
KRAM

Monica sa...

Ja tur dom er 2 ;) det tror jag med;) hehehe!!
Jag gillar också dom filmerna!!
God fortsättning

znogge sa...

Släkten är värst och mammor kan vara påfrestande... Även om de är glasklara i knoppen ;-)

Ha en fin Annandag Jul!

Anne-Lie sa...

Två mycket bra filmer du tittat på - såg Slumdog rätt nyss och blev mycket gripen.

Bra att sönerna kan se vad som vankas dem;-))

God fortsättning!

ingersord sa...

Bäst att inte tänka på vad som komma skall.... jag har också två söner som kommer att få fullt upp!

fashionhaggan sa...

ja vi är också i ätande fasen, det är det enda vi har ägnat oss åt i tre dagar nu!

Gunnar sa...

God fortsättning!
Ja man vill ha lagom doser med släkten under julen....
i-)

Helga - precious sa...

Jag och maken blir något att bita i för barnen. Vi har både demens i släkten... Huh!

Motvallsgubbe sa...

Det är så många som har skrivit God Fortsättning så jag får väl dra till med Gott Nytt År för att utmärka mig lite.