torsdag, maj 13, 2010

Utsläppt och nykter

Idag, go vänner, är det både folknykterhetens dag och stora kosläppardagen. Alltså ska vi vara som folk, vi ska vara nyktra och korna ska släppa sig.

Nykter är jag för det mesta, som folk är jag emellanåt. Vad korna tycker om denna dag, vet jag inte, men de brukar se glada ut när de får komma ut och släppa sig.

Gårdagkvällens konsert med Caroline af Ugglas, kan jag inte beskriva som annat är magisk! Att hon är ett superproffs och en ohyggligt trevlig människa, visste jag ju sen tidigare. Så jag hade höga förväntningar.
Och som hon levererade. Sanslösa lilla människa! Hon måste vara rätt unik i Sveriges musikvärld.

Middagen igår blev också otroligt lyckad. Den intogs på Koh Phangan i Uppsala. Det var faktiskt något av det godaste jag någonsin ätit.
Sen är miljön underbar. Ni som varit på systerkrogen i Stockholm, vet hur inredningen ser ut.

Imorgon går färden till Tällberg i Dalarna. En tredagars spa-weekend står på programmet.
Så på söndagkväll ska här sitta en ny kvinna bakom skärmen. Utvilad, fräsch som en nyponros, knådad och masserad.
Jag kommer förmodligen känna mig som en ko, som precis har släppt sig!

14 kommentarer:

Pennelina sa...

Det är gott att få komma sig på grönbete emellanåt ;-)

Kramar från Pennelina

Susjos sa...

Underbara dagar du har framför dej i ljuvliga Dalarna! Du lär se en och annan ko,och en hel del av vackra Siljan.
Förstår att du hade en trevlig kväll igår :)
Ha en skön ledighet nu! Med eller utan kor!
Kram!

Bibban sa...

hehehe du e för rolig du Imse, kan du vara snäll och visa en bild på den nuslppta rena utvilade Imse ?
Kram

Znogge sa...

Vilken härlig helg som väntar för vem vill inte bli en ny kvinna! Ska maken din också med så att han blir en ny man ;-)

Kram

UllaJohanna sa...

Så härligt!!! Det är inte fel att komma sig iväg på lite äventyr ibland ;-)!

Hoppas din vistelse i Dalarna blir så där riktigt trevlig och avkopplande!

Kramen på sig!!!

Kalmardamen sa...

Är ofta här och läser dina inlägg, men jag är lite dålig på att lämna kommentarer.

Ååååå, det låter som det blir en underbart skönt helg!
Det är du värd!

Kramar från en gammal bloggvän
(Lisa-Lill, Tuija)

imse sa...

Znogge: Jodå, mannen ska med. Huruvida han kommer att känna sig som en nysläppt ko återstår att se.

Ejsans sa...

Jag tror du kommer känna dig som en ny människa jag. Det brukar man göra. Har jag hört.
Det är Stora Knäppskalledagen idag också såg jag nyss.

Inget personligt till dig utan bara att den också finns idag.

Ha det gott
Kram

Ailas sa...

Råkade ramla in här, men allt kan ju hända sig i kosläppartider. Kan lika gärna även skriva en liten kommentar, vet ju själv hur kul det är att få sådana.

Jo, skulle egentligen säga att jag är så avis på det där knådandet och masserandet, så jag blir alldeles säker på att jag kommer att göra något liknande snart. Tack för inspirationen! :)

kloktok sa...

Hi,hi... KLoktoken är spiknykter och kan bjuda på ett släpp om så önskas;P

Ha det gött och sköt om dig.
kram

Åsa! sa...

Låter som en alldeles förträfflig helg du har framför dig. Ha det gott!

mimmione sa...

låter underbart, särskilt det där med att du kommer att se ut som en nyutsläppt ko

Kalmardamen sa...

Hoppas nu att du haft en riktigt underbar helg!

Tack för kommentaren i min blogg och jag väljer att svara på frågan här: Vart tog jag vägen?
Hamnade i en mycket dålig period, orkade inte blogga.
Lyckades aldrig sälja den där lägenheten. Dubbla hyror tickade på och jag sålde senare min.
Slutet gott! Trivs och har lägre hyra.

Var Rädd om Dig!
Kramen

ingersord sa...

Låter ljuvligt...med SPA helgen menar jag. Kosläppet kan jag väl få slippa?
Bor granne med massor av kossor och dom vill jag inte ha springande hur som helst minsann....