fredag, maj 07, 2010

Och då sa...

Idag var jag på en trevlig arbetslunch på en restaurang i Uppsala. Diverse ämnen avhandlades under lunchen.

Till exempel nämnde en person att hon inte pensionssparar, utan hennes plan är att snyltgästa på begravningssammankomster. Det serveras ju ofta smörgåstårta på dylika tillställningar. Och det kan man ju äta sig mätt på.
Ja, du förstod väl att du gav mig en ypperlig bloggidé?

Och när vi pratade om död och begravning, var det en annan kollega som berättade att hon läst om en begravning i Amerika, där huvudpersonen = den döde, fått sin sista önskan uppfylld.
Under begravningsakten satt han nämligen uppallad på sin älskade motorcykel, iklädd full MC-utstyrsel.
Och där fick jag ytterligare en idé och replikerade att jag minsann vill sitta framför min MacBook, under min begravning.

Och när vi ändå pratade om datorer, berättade ännu en person att hon läst om en man som fick välja mellan sin fru och sin dator. Han valde datorn...
Naturligtvis replikerade jag att jag skulle ha gjort samma val...

Nu kanske ni tror att det intogs alkoholhaltiga drycker under denna lunch. Och det gjorde det......inte. Det var bara vanligt vatten som rann ner i våra törstiga strupar. För vi jobbade ju. Och skulle sitta på möte hela eftermiddagen.

Tack och lov var det ett intressant möte, annars hade nog min knasiga hjärna fortsatt tänka på död och datorer.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Jag pensionssparar inte heller...

Kram!

Osloskånskan sa...

En sån lunch! Allt annat än tråkig!

Cici sa...

Det låter som en sån där damlunch som är på väg att spåra ur. En sån som man får ont i magen av för att man skrattat så mycket.

kloktok sa...

Perfekt att spåna i nyktert tillstånd. Lättare att komma ihåg sina klurigheter då:D

HA en fortsatt trevlig helg.
Fridnes & kram

UllaJohanna sa...

Givande lunch, med andra ord ;-)!

Och inte sjutton pensionssparar jag... Fast det hade givetvis varit bra om jag hade kunnat. Men det var ju en rätt fiffig idé att snyltgästa på diverse sammankomster :-)! Tror jag börjar med en gång...

Susjos sa...

Hihi...sjuksköterskor är ett speciellt släkte...