fredag, juni 12, 2009

Adoption

Ikväll har jag sett ett TV- program om Borneos hotade orangutanger. Det var en repris, jag har sett det förut. Blev lika tagen den här gången, som förra gången jag såg det.
Då bestämde jag mig för att bidra ekonomiskt till föreningen BOS, som kämpar för att bevara orangutangerna och deras miljö.
Tyvärr kom jag mig inte för att göra något just då, men nu har jag gjort det! Jag har adopterat orangutangen Kesi och hoppas på det sättet kunna bidra till att hon och hennes kompisar ska kunna få finnas kvar och leva och fortplanta sig i sin naturliga miljö.

15 kommentarer:

Katinka sa...

Bra gjort Imse! Själv är jag tigerfadder. Jag älskar tigrar och såg vilda sådana under mina Indienresor så det känns självklart att göra något för djuren i vår värld.

Pia sa...

Bra jobbat!! :o)

Bibban sa...

Gud va gulligt gjort av dig..du blir säkert en gör gullig extra mamma
Kram Bibban

messan sa...

Gud så snällt av dig! Du blir säkert en toppenmamma:)
Själv har jag lite extra barn här.
Kram

Ejsans sa...

Fint gjort. Jag har sett programemn också. Repriserna med ett halv öga.
Själv stöder jag WHOs utrotningshotade djur bla.

Då ser jag att du inte regnat bort nu ialla fall.Jag var ju tvungen se efter.

Ha en fin helg
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det var fint gjort.:)
kram Lallis

Storarvid sa...

En fin handling, och något som bidrar till att denna världen får behålla sin djurfauna.
Dett för tankatna lite till den där filmen..
I Dimhöljda bergens gorillor, där Fossey gestaltas av Sigourney Weaver

Mia S sa...

Man ska göra det man kan... jag är isbjörn och tigerfadder !!
Vi måste hjälpa djuren så gott det går... människan är ett hemskt odjur !!
Lördagskram på dig...

Znogge sa...

Bra jobbar säger jag med! Ofta så tänker man göra något men så stannar det därvid. Nu har du gjort en insats!

anna sa...

jag håller med Katinka, bra gjort.Jag stöder Världsnaturfonden, hoppas dom gör något för Orangutangerna med!

Bitte sa...

Men vad fint gjort.Har oxå sponsrat lite till behövande.Du får väl brev,om hur det går för honom?

Veiken sa...

Vad roligt! Det är tyvärr så måga arter som är på väg att utrotas. Det är hemskt! kRam

Vicke sa...

Jag tittar in för att önska dig en Glad Midsommar och en trevlig sommar.

Pinglan sa...

Vad du är gullig som adopterar en urangutang.

Hoppas du har haft en fin dag. Ha det fortsatt gott!

amlor sa...

Du är helt underbar, Imse! Jag vet ingen som har ett så stort hjärta som du.

Varm Kram :-)