måndag, juni 15, 2009

Bråkstake

Söta, rara Katinka har skickat dessa små gullenallar till mig. Som vanligt skickar jag dem vidare till alla i min blogglista, ni är verkligen sanna vänner.

Idag har jag varit bråkig igen! Jag var ju det häromdagen också. Nu spottar jag ur mig avvikelserapporter på löpande band.
Denna gången gällde det vårt datasystem i kommunen.

På helgerna är man två sjuksköterskor som ansvarar för all sjukvård inom all kommunal verksamhet, såsom hemtjänst, hemsjukvård inkl. cancersjuka som vårdas i hemmen, omvårdnadsboenden och boenden för LSS-kretsen.

I lördags när jag jobbade, pajade systemen ihop efter lunch. Vilket innebar att jag och mina kollegor inte kom åt en enda journal under resten av helgen.
Och datajouren har ingen verksamhet på jourtid! Är inte det skrattretande?

13 kommentarer:

Znogge sa...

Det är verkligen illa om det är så! Tur att det finns vettiga människor som reagerar och säger ifrån! Bravo!!

messan sa...

Ja, det är verkligen skrattretande.. kram

Pinglan sa...

Bra att du anmäler! Det är inte acceptabelt att datasystemet kraschar. Det borde din arbetsgivare åtgärda.

Ha en riktigt fin kväll!

Susjos sa...

Klart som korvspad man ska anmäla! Vi har under många år varit alltför tysta,eller hur?

Åsa! sa...

Helt sjukt! Så får det bara inte gå till!

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Tack för att du är en "bråkstake"!
Att anmäla läkaren som skrev ut extrema doser narkotika var verkligen jättebra gjort och kan säkert rädda någon annan.

Och det är ju omöjligt att arbeta som sjuksköterska med detta ansvar och inte komma åt journalerna. "Datajouren har ingen verksamhet på jourtid?" vet inte om man ska skratta eller gråta?

Bra gjort av dig att ta tag i det!

Kram!

Bibban sa...

När det gäller avvikelse så kan vi ta varann i hand..har varit sååå arg på en doktor i helgen..det bliiiir en raport på det
Vi måste ta vårt ansvar så är det bara
Jag håller på dej
Bibban

Katinka sa...

Otroligt är vad det är! Hur kan sdant förekomma?

Lallis - liv och leverne sa...

Näe..ja, jag håller med dig. Bara att säga ifrån.
Kram Lallis

Nisse sa...

Som 'gammal' IT-samordnare inom en omsorgsförvaltning vill jag påpeka att det SKA finnas manuella rutiner framtagna och förberedda om man har ett digitalt journalsystem.

Omvårdnaden får inte halta, på något vis.

Kramar!

Bitte sa...

Illa illa,brukar vara typ samma hos oss,ofta!SV:Tyvärr har hon ingen hemsida,jag tror baske mig jag ska be hennes sambo göra en!

Tant Rut sa...

God morgon go´a vän =)
Detlätinget vidare att systemet
pajade och det är verkligen skrattretande....

Ha en bra dag ,lämnar en frukostkorg ,krmar Tant Rut =)

Anonym sa...

Mitt svar ???????? kan det vara sant?

/Margareta G