tisdag, juni 30, 2009

Värmeslag

Idag har jag cyklat 1,5 mil i värsta värmen. På små bonnvägar. Bara för att visa att jag inte är lat. Ja, inte jättelat, i alla fall.

Maken brukar nämligen påpeka att jag är alldeles för passiv (=sitter för mycket framför datorn). Nu är jag ju en gång för alla inget motionsfreak.
Jag avskyr att springa, till exempel. Får bara mer ont i mina redan onda leder, om jag skulle få för mig att springa några meter.
Äsch då, säger han, det är nyttigt och roligt. Tycker dock inte det verkar särskilt roligt, när han kommer hem efter sina löpturer. Stånkande och flåsande, med värk i knän och höfter flera dagar efteråt.

Men om vi skaffar en ny hund igen, säger jag, då får jag motion. Över min döda kropp, muttrar maken (inte utan att tanken slagit mig).
Ja, då får han dras med detta lata åbäke till fruntimmer!

11 kommentarer:

Znogge sa...

Det var väl självaste sjutton vilken envis åsna du är gift med! (Ja, han har säkert flera goda sidor också det förstår jag.)

Kram!

Anonym sa...

Tihi! Jo nog får han dras med datornötaren då! ;)
Ha det gott!
Kram Anna

Bibban sa...

men Imse...kunde du inte vänta med cyeltur tills det blev liiite svalare. Du behöver väl inte ta alla utmaningar mitt i värsta värmen..bada i stället och skvätt ner den där envisa mannen tills han vill ha en hund..
hehe
Kram

Veiken sa...

Plus och minus utföres med noll. En som tränar jättemycket och en datorfreak måste ju ta ut varandra. Det är väl det ultimata, som jag ser det.

diana sa...

Jag är inte heller så pigg på att ränna runt och framförallt inte i denna tropikhetta.

Katinka sa...

Ja, det kan han gott göra! Eller så ger du dig ut och springer så mycket att du slutligen springer ifrån honom....

Nonna sa...

Hoppas att du inte hade vintermössan (den på bilden) på dig på cykelturen!?
Så pass... han får kanske välja då, en soffpotatis utan vovve eller en motionsnörd MED vovve!
Spännande att höra hur det valet går!
Ta dryck med dig så du inte stupar i nåt krondike på trampvändorna.
Kram Nonna

Åsa! sa...

Förstår att löpning kan uppfattas lite som självplågeri... Cykla är lite snällare mot kroppen!

Susjos sa...

haha! jadu..det är inte lätt med den andre partnern...
Cykla är väl en underbar motionsform,för att inte tala om promenader med hund!

Anonym sa...

Ja du, som han sår får han skörda - att löpa klarar inte alla av men väl en hund.

/Margareta G

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Men gode tid! I denna värme, hoppas du inte swimlade av alldeles...

Men det är i alla fall mycket bättre att cykla än att löpa om man nu inte är springnörd :o)(som får ont överallt efteråt..)

Tycker inte du låter vare sig lat eller åbäkig! Förresten så motionerar man hjärncellerna när man jobbar med datorn (har jag läst..)

Kramar!