lördag, juni 06, 2009

Värdelöst vetande om Imse

Katinka har utmanat mig, genom att be mig svara på dessa frågor:


Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?

Frågan är inte vad jag skulle köpa, utan vad jag skulle sälja, nämligen huset. Sen skulle jag köpa en lägenhet och påbörja min jorden runtresa. Några miljoner skulle ju avsättas till barnen förstås.


Vilken svordom använder du mest? Svär inte så mycket. Säger ibland fan och fasen. Samt shit pommes frites.


Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, en gång om året, på julafton. Enda gången det visades tecknat på TV.


Hur många syskon har du? En halvbror, långt bort.


Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing? Nä, har några öronhål och en tatuering, det får räcka.


Vad har du för väder just nu? Solen skiner!


Vad åt du till lunch senast? Thaimat i Stockholm.


Kan du vissla? Jadå!


Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen, men kan nog de flesta låtarna i "Moulin Rouge".


Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra, men ska man sitta fyra där, blir det ohyggligt trångt.


Har du en stationär eller bärbar dator? Både och.


Vilket var ditt favoritämne i skolan? Svenska


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Fan också!


Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött? Nej, var vegetarian under några år. Äter inte mycket kött. Det mesta jag äter är ekologiskt.


Har du åkt moped någon gång? Oh ja, både åkt och kört moped och MC.


Vad lyssnar du på nu? Inget, förutom Lillsonen, som är hemma på snabbvisit och prasslar i köket.


Slänger vidare frågorna till alla som har lust!

5 kommentarer:

Znogge sa...

Den där utmaningen tänker jag ta itu med nu på studs! Tack för påminnelsen och ha en bra dag!

Åsa! sa...

Roligt att läsa Imse! Jag tror jag tar med mig den till min blogg, den var minsann lite småkul!
Tänk att vi bara såg tecknat på julafton, det var verkligheten hur otroligt det än låter!

Susjos sa...

Visst är det kul med utmaningar...såg att du oxå fått denna av katinka :)
Kul att du livat upp dej i storstan. Små trevliga resor är alltid bra för kropp och själ :)

Katinka sa...

Kul att du antog utmaningen! Det är ju så roligt att få veta lite mer om sina bloggvänner!

Charlotte sa...

En kul utmaning :-)
Alltid skoj att få veta lite mer om sina vänner :-)

Kram