torsdag, juni 18, 2009

Bank + kakor

När jag läste om Kakbanken i IM:s tidning, kände jag direkt att det här, det kan vara något för mig. Inte bara för att jag gillar att baka, utan för att jag verkligen vill göra världen till en bättre värld. Kan man sen kombinera världsförbättrande insatser med kakätande, så kan man nog känna sig nöjd, den dag det är dags att logga ut från jordelivet.
Nu får jag ju inte äta så mycket kakor, på grund av min diabetes, men nån enstaka kan väl slinka ner sådär lite i förbifarten.

Tror att jag ska prata med mina vänner, som kommer hit imorgonkväll, om de vill vara med och göra världen bättre, samtidigt som de äter kakor.

Annars sitter jag här och deppar, för jag fick inte en tjänst, som jag sökt i kommunen. Tyckte att jag gjort mig förtjänt av en fast tjänst, efter allt vikarierande, men det tyckte uppenbarligen inte arbetsgivaren.
Jag var på intervjun igår, och skulle få besked om 14 dagar, så det var verkligen snabba puckar!

Beskedet fick jag via mejl, av en s.k. HR-person, som jag mött och hejat på en timme innan mejlet damp ner.
Oproffsigt skött, är min åsikt. Jag tycker att hon kunde ha ringt och framför allt väntat till efter helgen.

Nu kommer jag dock att göra anspråk på företrädesrätten, så vi får väl se vad som händer.

Nåja, säg den sorg som vara för evigt.

Och nu är det faktiskt läggdags. För längesen.

Trevlig midsommar!

13 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
:)
Kram Lallis

anna sa...

Håller helt med, vilken jävla dålig stil, men det är min bestämda uppfattning att de flesta HR människor är ytterst fega kräk, som endast springer arbetsgivarens ärende, och i grund och botten är totalt ointreserade av människor. Jag har mött några underbara HR männiksor men de är få! Hoppas du får en härlig midsommar!

Katinka sa...

Det där låter orättvist ja! Och man kan ju faktiskt vara så personlig så man ringer upp!

Trevlig midsommar på dig Imse!

Anonym sa...

Då håller jag tummarna för Dig!! Från Rosa som har funderat fram åt tillbaka har jag en blogg eller inte och kanske har jag nu det trots allt. Midsommar kram till Dig. blogg.aftonbladet.se/30078

Charlotte sa...

Imse!

Ja det var verkligen uruselt av HR-personen!
Stå på dej, har man vart i vik-svängen i så många år är det väl dax att ta lite hänsyn till det du åstadkommit, tycker man ju!

Hoppas detta inte nu förstör din midsommar..

Önskar dej en ritkigt bra helg trots allt!

Många kramar!

Znogge sa...

Ah, vilken otur! Hoppas i alla fall att beskedet inte förstör din midsommarhelg!

Kramar!

Nonna sa...

Pep på dig - det är för att du är värd nånting bättre så klart. Låt dem ha sin gamla kommun o anställa nån annan du får snart en mycket bättre chans! DET vet jag!
Ska kolla kakbanken!
Kramis Nonna

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig midsommarhelg! Kram Anna

Bille sa...

Ha en skön midsommar helg.
Kramar!

trollpackan sa...

Ja, det var illa skött måste jag säga.
Hoppas att det ordnar upp sig!
Kakbanken låter ju inte så tokigt, även om jag inte är något kakmonster direkt!

Jag har flyttat tillbaka till Bloggagratis;) känner mig mer hemma där.
Ha en skön midsommardag!
kramen

Mado sa...

Vad tråkigt med jobbet! Hoppas verkligen att det blir som du vill till slut.

Trevlig fortsatt Midsommar.

Kram!

Pinglan sa...

Kakbanken låter som en bra idé. Trist att du inte fick tjänsten men det går säkert andra tåg.

Önskar dig en fin lördagskväll!

Nisse sa...

Vad är en "HR"-person?

Oavsett det så håller jag med du. De kunde gott ha vänta till efter helgen och de kunde ha tagit personlig kontakt.

Hoppas att det fixar till sig genom att hänvisa till företrädesrätten.

Kakbanken verkar vara en lysande verksamhet. Det här med s.k. mikrolån är verkligen något riktigt bra.

Se nu till att fixa en go fortsättning på midsommarhelgen!

Kramar!