onsdag, juni 24, 2009

Risig kista

Bloggen verkar leva sitt eget liv. Bilderna på bloggintresserade, till höger i sidokolumnen, tycks ha gått upp i rök. Nu var de ju inte så många, men ändå. Jag vill ju gärna ha kvar dem. Får se om de kommer tillbaka lika hastigt som de försvann.

Min eländiga mage uppför sig också besynnerligt. En längre tid har jag varit så svullen och spänd i magen, även haft svårt för att äta. Sen i lördags har jag haft ont och är extremt trött. Jag är alltid trött, men det här är värre än någonsin. Nu har jag införskaffat Losec, eftersom jag misstänker magsår.
Boven i dramat, tror jag kan vara Trombyl, som jag sattes in på tidigare i år, när min diabetes upptäcktes. Trombyl är blodförtunnande och en vanlig biverkning är just sådana magbesvär.

Nu ska denna skröpliga kvinna dra sig tillbaka, närmare bestämt till stugan och njuta av en ledig dag. Känner jag mig själv rätt, lär den dagen tillbringas i en solstol, stundtals i skuggan.

15 kommentarer:

Pia sa...

Jag är kvar i allafall!!! ;o)
Det låter som en god idé.. har själv latat mig i solstolen och läst en bra bok.. Varmt som attan, men jag klagar inte.. den här värmen har jag längtat efter länge!!
Kram och ha en skön eftermiddag!!
PS. Hoppas du blir bättre i lilla magen.. det är inte kul när den krånglar DS

Lallis - liv och leverne sa...

Jag hade samma problem. Men bara i Firefox av ngn anledning.
Hoppas att magen blir bättre snart.
Stor kram Lallis

Nonna sa...

Ha det skönt i stugan - magar är inte kloka ibland!
Kram Nonna

Pinglan sa...

Hoppas din mage kryar på sig. Njut av din lediga dag i/vid stugan.

Ha det så gott!

trollpackan sa...

Låter ju skönt att dra dig tillbaka till skuggan;)
Hoppas att det löser sig med magen...inte lätt det där med mediciners biverkningar.

varma kramen

Bibban sa...

Jag kan se mig, och jag är kvar för alltid även om jag inte syns på bild. Har åxå hört att trombyl kan ge lite problem med maggen
ha det gött i solen
Kram Bibban

Susjos sa...

Hoppas du haft en underbar dag,och att magen är bättre!

Znogge sa...

Hoppas du fick en avkopplande och skön dag!

Kram!

messan sa...

Tack för din gulliga kommentar:)
Hoppas magen ger med sig....det gör den snart!
Kram

Kristina Birkesten sa...

Ibland (ofta)(nästan jämt..) blir man inte klok på vad som händer i datorerna... Helt plötsligt bara händer det något. Hoppas du får tillbaka dina förljeslagare.

Så hoppas också jag att du haft en skön ledig dag i stugan och att Losec ska hjälpa din mage att må bra!

Varma tankar och kramar!

Ejsans sa...

Hoppas det ordnar sig med magen. Det låter inte alls kul.

Jag är ialla fall kvar. Mig blir du inte av med för att ja försvinner från sidan.

Hoppas du kan njuta av solen trots magbesvär.

Kram

Storarvid sa...

Tror att servern är så hårt belastad ibland att alla tillägg, gadget's ite laddas som de ska. Så är det i alla fall på min blogg.

Passa nu på att ladda dina batterier i solstolen.
Själv har jag en underbar tillvaro i somamrstugan. Är bara hemma lite snabbt och tittar till hemmet i sta'n...
Hoppas magen blir bättre.
HA DET GÖTT I SOLSKENET

Charlotte sa...

Det kanske löser sej så småningom, har problem nu med Firefox, måste logga in varje gång, vilket jag inte behövt tidigare...skumt...

Kanske du skulle prova LCHF maten, kanske du får bort något av din diabetes + magvärken.

Sen jag började med det ca 12 veckor sen har min mage skött sej utormodentligt:-)

Kramar!

Frogprincess sa...

Hoppas att magen blir bättre snart!

Gunnar sa...

Hej
Hoppas att du får ordning på magen.Losec hjälper säkert.
Ha det bra i sommarvärmen!
i-)