söndag, juni 14, 2009

Lite boktips

Vad glad jag blir, när jag läser artikeln om Inger Possenius Bichara, som 91 år ung, debuterar som författare.
Vilken fantastisk människa! Nu har jag fått en ny förebild.
Längtar efter att få läsa hennes bok.

Har alldeles nyss läst boken "Ett år av magiskt tänkande", av Joan Didion. Även det en kvinna att inspireras av. Hon beskriver sorgearbete ur ett annorlunda perspektiv. Lärorikt.

Eftersom solen lyser med sin frånvaro, kan man med gott samvete stanna inne och läsa böcker under lediga stunder.
I alla fall något positivt med regnvädret!

14 kommentarer:

Znogge sa...

Det är alltid kul när man snubblar över nya och intressanta författare! Trevlig läsning!

Kram!

Anonym sa...

Låter som en mycket intressant författare och bok...
Önskar dig allt gott, vännen!
kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonbra med lite boktips. tack:)
kram Lallis

Åsa! sa...

Perfekt med regndagar, bara dom inte blir alltför många:)
Önskar dig en bra vecka!

Bibban sa...

Bra boktips...men nu lyser solen över vår stad och då vill jag gå ut. men jag ska lägga tipset på minnet såklart
Kram

Katinka sa...

Ja, visst är det härligt att ohämmat kunna ge sig hän åt sund läsning. En riktigt god vana tycker jag....

Anna sa...

skönt att se att det aldrig är för sent, jag vill ju också skriva en bok, men då har jag några år på mig, tur!

kloktok sa...

Ja, det bevisar ju bara at tdet aldrig är försent att förverkliga en dröm!:) Blev nyfiken på hennes bok nu också!
ha det gott & sköt om dig.
MVH & kram

Mia S sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia S sa...

Blev också nyfiken på den pigga damens bok !
Läser bok av en Thusunamimamma
just nu... vilken fruktansvärd morgon den dagen måste varit.

Ha det bra och kram !

Katinka sa...

Här har du något mer positivt! Ett pris till dig inne hos mig. Kom och hämta.

Mia S sa...

Äsch... det blev fel ändå.. thsunami-mamma.. ok ??!

diana sa...

Alltid kul med nya böcker. Vad coolt att bli utgiven vid den åldern. Aldrig för sent alltså ;)

Anonym sa...

Nu fick även jag svar - det är aldrig försent att göra det man vill hinna uträtta. Fantastiskt.

Att det regnar någonstans i Sverige har jag hört idag på fikat. En kollega som varit i Stockholm sa att han och frun hade haft på sig allt i regnkläder som gick att uppbringa.

/Margareta G