tisdag, juni 16, 2009

Sätt fart

När jag har en ledig dag, som idag till exempel, blir jag ofta sittande i morgonrocken framför datorn. När man jobbat en hel helg, blir det lätt en massa måsten, som ska göras en sån här dag. Mycket sällan blir alla måsten utförda.
Men jag har i alla fall skrivit och skickat iväg en jobbansökan. Mitt vikariat går ju snart ut. Det var mitt viktigaste måste.

Sen ska jag försöka hitta på en trevlig meny för midsommarafton, då vi har bjudit ut några gäster till stugan. Lite lekar brukar också uppskattas. Det känns inte som någon större belastning egentligen, för jag är ganska påhittig när det gäller sånt. Det gäller bara att ta sig för.

Så Imse Vimse Tramsa, sluta skriv på bloggen nu, in i duschen, på med kläderna och sätt lite fart!

4 kommentarer:

Nisse sa...

Det där verkar ju nästan lite stressigt. Är inte det förbjudet?

Kramar!

Katinka sa...

Visst är det så att när man är ledig så fastnar man lät framför datorn och så går hela dagen ju...

Znogge sa...

Visst är det lätt att fastna vid datorn...

Vi ska också ha lite gäster så jag har funderat över menyn. Tror jag ska ha lite annat upplägg i år eftersom jat inte alls gillar sill...

Kram och njut av din dag!

Veiken sa...

Morgonrock är den bästa uppfinnigen när man är ledig. Kram