söndag, juni 21, 2009

Diskussionerna gick höga

Midsommaraftonen förlöpte väl och menyn blev uppskattad. Det enda som i mina ögon inte blev så lyckat, var fördrinken. Se nedan. Det mousserande smultronvinet var väldigt torrt och strävt.
Vädret höll sig hyfsat, och vi kunde sitta ute större delen av kvällen.

Jag lanserade min idé om Kakbank och det kändes som om det fanns ett visst intresse. Dock kunde min kompis, som jobbar på en riktig bank, meddela att den ekonomiska krisen i hög grad drabbat dem, som tar mikrokrediter och att de i dagsläget har svårt att betala tillbaka. Jag kan ju tycka att det just därför känns ännu mer angeläget.

Diskussionen flöt på i samma intellektuella nivå....eller inte. Vi hade till exempel en lång diskussion, om vad barnen i Bullerbyn heter. Bosse var svårast att komma på.
Vi körde också en del ordlekar. Det var bankvänninan som hade tagit dessa med sig från jobbet.
Är det sånt de håller på med på banken?
Bland annat skulle man komma på ortsnamn, när man fick höra en mening eller ett ord. Utan skryt kan jag meddela att jag vann överlägset. Ordklurigheter är nåt av min specialitet. Sen är min alkoholkonsumtion inte särskilt stor heller.
Det svåraste ordet var dock "insektsbarn", som det tog väldigt lång tid innan någon kom på. Det var naturligtvis Malung. Det är ju egentligen inte så svårt att räkna ut, så jag förstår inte att vi hade sånt besvär med det ordet.

Alla sov över och vi kunde fortsätta diskussionerna utfläkta på verandan dagen efter. Bland annat pratade vi om Marika Lagercranz, eftersom hon spelar sommarteater på ett ställe inte långt från stugan.
Vi fick för oss att det var hon som, för ett tag sen, skrev ett inlägg om att män är för mycket mjukisar nu för tiden. Och att kvinnor vill ha hårdare tag.
När gästerna åkt hem, var jag tvungen att leta upp den artikeln på nätet och det visade sig att det inte alls var Marika som skrivit den, utan Jessica Zandén, så nu kan vi nog i lugn och ro åka och se Marikas pjäs!

Allt som allt blev det en mycket lyckad helg, även om vädret gärna hade kunnat vara lite varmare.
Nu är det en vecka kvar att jobba, sen blir det semester!

8 kommentarer:

Znogge sa...

Vårt mousserande smultronvin smakade vinäger så vi fick hällaut hela flaskan....

Ha en bra söndag nu!

Kram

Åsa! sa...

Synd på smultronen att göra odrickbart dricka utav dom:)

Katinka sa...

Härligt med en trevlig helg i diskussionernas tecken! Ha en bra sista arbetsvecka innan semestern också...

trollpackan sa...

Japp, och då kommer det fina vädret!! Yiipppiiieee! Jag har nämligen tagit ett snack med vädergudarna för jag går också på semster då;) Juli och augusti kommer att bli kanon!*lovar och svär*

Kul att helgen blev så lyckad!

kramen

diana sa...

Låter som en midsommar i min smak ;) Ha en bra kväll.

Charlotte sa...

Hahah, ni verkat haft en trevlig midsommar hör jag :-)

Kram!

akajos sa...

Mikrolån är en bra idé, synd om det skulle försvinna.

Bitte sa...

Kul att det blev lyckat iaf.Åsså semester snart,den välbehövliga!