måndag, oktober 19, 2009

Avslöjande sanningar


Ystrasystern har skickat mig denna och en uppgift. Nämligen att jag ska berätta 10 sanningar om mig själv.
Med risk för att framstå som ett riktigt spektakel, så kommer dom här, sanningarna om Imse:

1. Är extremt ointresserad av gardiner och pynt.

2. Hatar mitt fejs, men är för lat och snål för att göra något åt det.

3. Gillar retrostuket. Sånt som är slitet och raspigt.

4. Är hopplöst ansiktsblind.

5. När jag var i Mongoliet, kände jag mig hemma. Måste ha varit mongol i ett tidigare liv.

6. Intresserad av allt som är oförklarligt. Och tror på det. Allt från UFON till healing.

7. Älskar djur.

8. Vid första anblicken uppfattas jag förmodligen som väldigt tyst och försynt. Men jag är en TIGER, som inte är rädd för att säga min åsikt och göra min röst hörd i viktiga frågor.

9. Gillar att bli äldre, för att jag genom åren blivit prestigelös och på ett annat sätt börjat acceptera mig själv.

10. Avskyr att bli äldre, för att kroppens fysiska kondition blir allt sämre.


Den som känner sig manad att ta sig an denna utmaning, är välkommen att göra det.

15 kommentarer:

Bibban sa...

Tror du glömde en punkt...i alla fall en som jag vet stämmer på dig, det andra har jag ingen aning om..
Punkt 11: Du är en himla bra bloggare som får oss att bara vänta och vänta på nästa kluriga inlägg..
Kram kram

imse sa...

Men tack Tant Brun, nu blir jag generad.

Kram!

H C Barregren sa...

Sanningen är att vi gärna kommer till dina trakter så fort vi klurat ut vart de är :-)

Znogge sa...

Du som träffar så många människor genom ditt arbete! Det kan inte vara helt lätt! För övrigt verkar du trevlig tycker jag :-)

Pinglan sa...

Det var intressanta fakta om dig.

Hoppas du har haft en bra dag. Ha det fortsatt gott!

Vicke sa...

då fick vi veta lite mer om dig

fashionhaggan sa...

härligt med en likasinnad ansiktsblind!

Gunnar sa...

Den har har jag sett förut för nåt år sen. Kul att läsa dina punkter. Mongoliet låter häftigt! Måate ha varit kul

Avsändare Margareta sa...

Intressant och så är det ju med punkterna om åldern både + och -.

Jag håller med tant Brun om dina roliga, kluriga och intressanta inlägg i en härlig blandning.

/Avsändare Margareta

messan sa...

Tack för den goa och härliga läsningen!
Må så gott! Kramkram

Ejsans sa...

Tänker inte anta utmaningen. Men det blir 5-5 mellan oss.
Fattade inte varför jag inte fick uppdateringar från dig, men nu gick det upp ett ljus. Det har jag ju på Google och där är jag ju sällan.

Svar: Jag tyckte det såg mysigt ut i vattnet, men det här var bara en liten bit av det.
Bistert lär de få och själv får jag nog snart dra ner på matningen. Återkommer om det.

Ha det fint
Kram

Susjos sa...

Då vet vi lite mer om dej ja!
Men vete tusan om jag vågar mej på detta...

Charlotte sa...

Alltid skoj att få veta lite om varandra...

Man kanske ska ta utmaningen....nån dag ;-)

Kramar!

Humlina sa...

Halloj! Här kommer en portion sanningar om mig

1. Gillar att skapa om här hemma någon gång då och då när lusten faller på. Har just varit och inhandlat nya gardiner.

2.Gillar mitt face...men..jag känner inte igen det från "förr" Ser numera ut som en go kanelbulle..

3. Gillar kontraster och blandningar

4.Glömmer aldrig någonsin ett ansikte, men namn..uj,uj..det klarar inte mitt minne att hålla reda på.

5.Störtdiggar skogen..vidderna..och storstadens brus. Allt i en salig blandning

6.Vetgirig..vill utvidga mitt inre "synfält" Sånt som inte går att mäta, räkna och ta på men som ändå är det som styr oss.. styr våra val och handlingar.Tycker att det är spännande med känslor av alla de slag,med tankar/tankens kraft, med med-vet-ande..läste just:"Det vi tror på ser vi"

7.Älskar djur och allt möjligt annat,som att lägga mig ner och kika upp på stjärnhimmlen, springa ut i ösregnet, göra snöänglar,att ibland stiga ut ur "tidstempot" och bara gå i min egen livstakt, åsså gillar jag homo sapiens..en oberäknelig naturkraft i full action

8.Ser ut som en snäll rundbulle..men kan både blixtra och blåsa i orkanstyrka om jag ser att djur och människor behandlas nedvärderande och illa.

9. Gillar nya erfarenheter och upplevelser.Stagnation försöker jag undvika. Att kroppen blir äldre är en helt ny upplevelse. Smet före i en kö häromdan och ingen sa till mig??!! Då ni syns det alldeles säkert att åren ilat fort fram.

10.Gillar att samtala om allt mellan himmel och jord. Gillar när en ny insikt dyker upp. Gillar när jag vet vad ja själv och andra känner. Gillar att lyssna till andras erfarenheter om hur de löst sina olika möten med livet. Gillar när jag själv,andra och mina musketörer vågar mer.. vågar visa och yttrycka mer av oss själva än tidigare. Gillar att leva allt vad jag bara kan och förmår

Frogprincess sa...

Det var en del där som jag också kan skriva under på som tex att jag gillar slitna saker, ansiktsblind, älskar djur och tror på det oförklarliga.