fredag, oktober 09, 2009

Tillplattad

Sådär ja, nu är man färdigmanglad för den här gången. Tack och lov har jag begåvats med rätt stora hängsäckar, så det är inget större problem att få upp dom och stoppa in dom mellan valsarna. Även om det gör ont, när dom plattas till.
För dom som har modell körsbär, måste det vara fruktansvärt besvärligt.
Jag menar alltså mammografi, för dom eventuella män som tittar in här och inte är lika insatta i den här typen av undersökningar.

Efteråt gick jag en runda på stan. Lite nya inköp blev det, som till exempel ett par nya handledsvärmare. Det är något jag kan rekommendera till alla som, liksom jag, har besvärliga leder.


Nästa affär som besöktes var Clas Ohlson! Fattar inte varför jag gick in där. Men ut kom jag i alla fall med ett reflexdjur!


Söt va?

Nästa inköp blev ett surdegsbröd, från Landings konditori. Ja, jag vet, jag köper konstiga saker.

Sen bar det av hemåt igen. Jag stannade till på Systembolaget och hämtade mina beställda Blossaflaskor.


Undrar om man kan provsmaka redan i helgen?

9 kommentarer:

Znogge sa...

Kan man beställa dem?
Klart man kan! Smaka alltså ;-)

Kram!

imse sa...

Svar: På Blossa.se

H C Barregren sa...

Jätte söt. Här får du en KRAM!

Vicke sa...

Du fick med dig en hel del hem ser jag. Jag hoppas att du får en trevlig helg nu.

messan sa...

Så klart du ska provsmaka!! Berätta hur den var är så nyfiken:)Känner clementinsmaken i munnen:)
Har köpt dom andra varje år och alltid är lika spännande!
Kram

Anonym sa...

Ja det måste var besvärligt för en del, men de slipper då ryggvärken.

Jag kanske också skulle beställa lite glögg, har annars ett eget receptsom är fantastiskt gott men nu vet jag inte riktigt var det finns.

Självklart kan du smaka, de har ju redan börjat med julskyltningen i en del affärer. Clas Ohlsson är en av dem såg jag när jag var in där igår.

/avsändare margareta

messan sa...

Tror inte det... även om jag önskat det av hela mitt hjärta.
Sov gott.
kramis

amlor sa...

Hejsan!
Jag kommer att avsluta min blogg nu. Känner att "A momentary..." gjort sitt. Men innan jag gör det vill jag personligen tacka för alla fina och omtänksamma kommentarer du gett.
Vem vet, i en avlägsen framtid kanske jag startar en ny blogg men det är inte aktuellt nu.
Innan du lättat pustar ut vill jag påpeka att jag även i fortsättningen kommer läsa och kommentera din blogg. :-)

Sköt om dig.
Varm kram :-)

Anders Jacobsson sa...

Drick min lilla imsing!!!!