onsdag, oktober 07, 2009

Tips, någon?

Vi har haft "lilla" sonen hemma på besök. Han stannade över natten, så jag fick terrorisera honom riktigt, med allehanda tekniska spörsmål.
Fadern i huset, är nämligen ruskigt oteknisk, jag vinner med hästlängder över honom, när det gäller det tekniska, men mot sonen står jag mig slätt.
Alltså samlar jag ihop diverse frågeställningar och passar på när han kommer hem.

Nu har jag till exempel fått kameran demonstrerad för mig, vet inte vilken gång i ordningen det var. Och förmodligen var det inte sista gången heller. Jag behöver få sånt där förklarat för mig flera gånger.
Mycket tålmodigt berättade han om bländare, slutare och ISOtal.
Själv hade han köpt sig en gammal analog kamera från 50-talet! Varför förstod jag aldrig. Tycker att hans moderna digitalkamera borde vara tillräckligt bra.

Annars verkar det ljusna lite för mig på jobbfronten. Kanske, kanske kommer jag att kunna få arbeta på ett ställe, i alla fall några dagar i veckan, istället för som nu ha poolturer och byta arbetsställe varje dag.
Jag har ju flaggat för att min kropp inte orkar med detta flaxande. Mina artrosleder värker förskräckligt just nu och även diabetesen påverkas av oregelbundenheten och stressen.
Vi får se vad som händer. Jag har sagt till mig själv att jag kan köra så här fram till årsskiftet. Sen måste det bli en förändring.

Nu ser jag mest fram emot mina torsdagskvällar med kören och att jag ska ha en veckas semester i november. Den veckan ska jag ägna mig åt mig själv. Tanka energi. Kanske åka iväg på någon rolig kurs.
Någon som har något tips om vad en dam i sina bästa år kan hitta på under några novemberdagar?

14 kommentarer:

Znogge sa...

Får du ett bra tips så vidarebefordra gärna det till mig!

Kram

messan sa...

Det finns så mycket att göra beror på vad du är intresserad av:)

SPA, hälsohem, en vandring någonstans som Italien eller fjällen eller nära hemma, resa till havet på en mysig ort, en storstad m.m

Skönt att höra att du kommer slippa fara hit och dit. Det måste slita.Var rädd om dig!
Kram messan

Ejsans sa...

Vad roligt för dig om du får ett fast jobb. Håller tummarna. Jag skulle behöva låna din son med hjälp om kameran. Slutartid och bländarvärde fattar jag inget av. ISO har jag lärt mig.

Skriv ner tipsen, så kan du läsa när du vill.

Har sett flera som skriver att de går tillbaka till analoga. Fattar inte heller varför. Har en liggande men mest för det inte är något fel på den och jag och kasta saker går inte ihop. Den används inte

Vet du att det är livsfarligt att komma hit. Ialla fall om man sitter med armbågarna på skrivboret och dom halkar ner.
Aj, aj.

Ha det gott
Kram

Anonym sa...

En fotokurs kanske?

Det skulle i alla fall jag vilja gå.

Hoppas verkligen att det löser sig på jobbfronten, det önskar jag av hela mitt hjärta när jag förstår hur dåligt du mår av allt flackande.

/Avsändare Margareta

Vicke sa...

nej, tyvärr har jag inget bra tips att komma med åt dig

H C Barregren sa...

Har du läst senaste kommentaren här bums.nu/7099

Pinglan sa...

Vad bra om det kan bli bättre för dig på arbetsfronten!

Härligt med en liten vintersemester! Kanske du kan åka till något SPA i fin natur om du vill skämma bort dig? Eller ta en flygresa till varmare trakter så du får sol o värme?

Ha en riktigt härlig torsdag!
Sjung för glatta livet i kören också. Låter roligt det där!

Pinglan sa...

Oj, kune inte knappan in mitt url ordentligt i förra kommentaren.

Storarvid sa...

TA IN PÅ "SPA"
Ta en weekend, exempelvis här..
http://www.sandvikgard.com/
Är speciellt inriktad till damerna...
SUSJOS har varit där och jag tipsade en komis att skicka hustrun dit som present. Det blev uppskattat....

Åsa! sa...

Hoppas verkligen det ordnar sig på jobbfronten!
Om jag fick en helledig vecka i november skulle jag klä mig varmt och ta mig ut i naturen:)

Susjos sa...

Mitt tips till dej blir Ladies Spa,så lugnt och fridfullt och helt fantastiskt!!!

http://www.sandvikgard.com/spavistelse.html

Jag har varit där flera gånger,och det är verkligen bomull för själen,och kroppen.
Kram på dej!

Humlina sa...

Gläds med dig att din arbetssituation börjar gå en mindre stressad framtid till mötes.
Jag själv skulle garaterta åkt till ett hälsohem. Skulle valt Österåsens (kanske det finns liknande närmare dig) Där jobbar läkare och annan sjukvårdspersonal.Så de kan kolla dina värden. Där får du hjälp med kost anpassad till just dig och din situation. Simbassäng och vattengympa om du så vill, avslappning m.m.Du kanske skulle behöva inta "Holistic Lacto vital" för att peppa upp magbacillerna. På länken jag lagt in " 2000-talets vetenskap" finns en hel del bra läsning. Tycker att det verkar som om det smugit sig in lite nytankade tankar hos dig, som nu sakta men säkert kommer att föra dig fram till nya handlingar som leder till en större omsorg om dig,ditt liv och din kropp. Håller stenhårt på dig!Här kommer en stor Vitaminsprängd kram -garanterat sockerfri

Humlina sa...

Vill bara tillägga angående Österåsen.
* ska man åka dit ska man absolut begära rum i huvudbyggnaden..då kan man gå runt i morgonrock mellan bad och ev. behandlingar och slipper klä på sig.
* sen skulle det stå peppa tarmbacillerna

Humlina sa...

Vill bara tillägga angående Österåsen.
* ska man åka dit ska man absolut begära rum i huvudbyggnaden..då kan man gå runt i morgonrock mellan bad och ev. behandlingar och slipper klä på sig.
* sen skulle det stå peppa tarmbacillerna