tisdag, oktober 13, 2009

Skål på er!

Klackarna i taket! Öppna skumpan! Nu ska här firas!

Jag blev kallad till högsta chefen idag och fick ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Jag tror att mina drömmar håller på att slå in.

Jag blev erbjuden ett helt nytt arbete. Jag ska jobba på biståndssidan, med kvalitetssäkring av den medicinska biten runt biståndshanteringen. Jag kommer att samarbeta med biståndshandläggarna och "MASarna".
Det ska bli så himla roligt att starta upp något nytt, sen är jag förstås stolt över att jag har blivit handplockad till det här arbetet.

Ikväll fick jag också ett telefonsamtal från scoutkåren, med en förfrågan om jag inte ville komma tillbaka som ledare igen. Jag tröttnade för något år sedan och hoppade av scoutingen, men jag måste erkänna att jag har längtat tillbaka många många gånger. Jag lovade fundera på saken, men jag har nog redan bestämt mig för att gå tillbaka.

Scoutkåren har en tuff och tynande tillvaro, eftersom bristen på ledare är så stor. Det blir ett tungt lass att dra för de ledare som finns.
Men jag tycker att det är en sådan värdefull verksamhet, speciellt för barn med särskilda behov. De får eller klarar inte av att vara med i andra föreningar, men inom scoutingen har de en plats, där får alla vara med. Även om du har en bokstavskombination eller mycket spring i benen.

Nej, nu är det mycket som snurrar i mitt huvud. Hur ska jag kunna sova inatt?

19 kommentarer:

Vicke sa...

Grattis, vad roligt för dig

Bibban sa...

Stort GRATTIS du är så duktig efter några glas skumpa så somnar du sött;))
Kram

margit sa...

Oh! Vilka erbjudanden du får! Du är naturligtvis en mycket ambisiös person, förstår jag! Grattis till dej och va rädd om dej! Försök även att få "egen tid"..

Lilla M♥ sa...

Skål tillbaka och grattis... hoppas det här blir bra och passar dig bättre :
Kramen ♥

Susjos sa...

SKÅL kära Imse! Va roligt! Det är du verkligen värd :)
kram!

Charlotte sa...

Men oj så kul! :-D

Härligt när ens drömmar slår in...till slut!

Men kom ihåg....glöm inte bort dej själv, vilket är så lätt!

Kramar!

Znogge sa...

Stort grattis!

Kram

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS och du får berätta mer vad det innebär. Ordet bistån tycker jag låter spännande att jobba med.

Jag har ju lite insyn i en annan typ av bistånd och hjälparbete som jag tycker är så fantastiskt.

/Avsändare Margareta

Selma sa...

Vad kul att få sina drömmar uppfyllda! Lycka till med det nya jobbet!

Ejsans sa...

Grattis, grattis.
Det var mycket positivt idag. Vad roligt för dig. Att du kommer trivas hörs ju redan på dig.

Svar: Lite bättre är det. Men det är som det andra knät. Det kommer bli cortison här också. Tuppkam fick jag i det andra, men det var inte bra, hjälpte ingenting.Det började jag få cortison i -84.
Förstår hur "guben" din har det. Inte kul.

Lycka till nu
Kram

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!

Humlina sa...

KULLERBYTTAGLÄDJE!!! Oj vad roligt för dig. Din livsväg har verkligen tagit en annan och helt ny riktning
SKÅÅÅÅL för DIG och för det härligt nya utmaningarna. Champangebubblande jättekramar

Nonna sa...

Grattis Imse det var nån som hörde din bön i alla fall!
Så spännande!
Kram Nonna

Åsa sa...

Stort grattis till det nya jobbet!

Pia sa...

Åh, det var ett av de roligare inläggen som jag läst idag.. Grattis till en ny utmaning och förhoppningsvis bättre arbetsmiljö.. Kram på dig!!

kloktok sa...

Vad kul!:-)
Ska passa på att fira lite här å dina vägnar. Kanske smaska i mig lite mörk choklad!:-D
Hopaps du kunde sova och inte blev yr i skallen av alla tankar. Kul för dig att få lite flyt tycker KLoktok:)
Sköt om dig & ha det gott.
MVH & kram

Anonym sa...

Men stort GRATTIS till nya jobbet.
Kram Livsglimtar

H C Barregren sa...

Grattisulerar!!!

Ja, alla E-nummer är ju inte dåliga. Jag har en lista på jobbet över vilka som är helt okej och vilka som man ska springa skrikande ifrån.

Det är förstås inte så lätt att bära med sig en lång lista varje gång man ska handla något, så det är en enkel regel att undvika e-nummer så långt som möjlig

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!! Så himla kul när du har kämpat så länge, är jätteglad för din skull:) Kramar