söndag, oktober 25, 2009

En ovinglig kväll

Gårdagskvällen tillbringades ute på lokal. Först i stadens eminenta lilla konsertlokal, som förr i tiden inhyste Frälsningsarmén faktiskt. Därav den fantastiska akustiken. Lokalen är gjord för sång och musik.

Först ut på scen var Josefin Wassler. Någon kanske minns henne från årets slutaudition i Idol. Hon är en grym sångerska. Sjunger skjortan av de flesta. Att hon inte gick vidare är en gåta.

Sen var det Lasse Lindbom och Husbands tur. Det blev naturligtvis en härlig nostalgitripp. Med främst musik från 60-talet. Alla skrålade och sjöng med. Stämningen är alltid på topp, på det här stället. Trots att publikens genomsnittsålder är mycket hög, då det inte är något ungdomsställe.

Efteråt gick vi och våra kompisar vidare till ett annat ställe. Det stället fungerar mest som ett raggningsställe för folk från 35 och uppåt.
Då jag var väldigt törstig och torr i halsen (efter allt sjungande), svepte jag omgående en gin och tonic. Blev inte ett dugg vinglig. Maken däremot, som smuttade lite fint på sin, blev väldigt vinglig. Förmodligen fick jag tonic och han gin.
Bartendern missförstod nog beställningen!

7 kommentarer:

Marie (lilla My) sa...

:)
Vad härligt, längtar efter lite kul jag också !!

Kram♥

Znogge sa...

Vilken mysig kväll ni fick! Jag vill också ut!!

Åsa sa...

Låter som en hellyckad kväll!

H C Barregren sa...

Kolla in videon och återkom när du är imponerad ;-)

Madonnan sa...

Kanske var det så :D Eller så var det bättre att svepa allt på en gång?
Kul att ni hade en trevlig kväll i alla fall.

Svar: Jag sökte på brainwave och då kommer det upp en hel massa att välja och vraka på! :)

messan sa...

Tack goa du!

Så måste det varit:) Lyckad kväll ni hade, kul.
Ha en skön kväll!!
Kram

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det kanske var så, att han missförstod men ibland verkar vi kvinnor tåla lite mer så länge det är normala förhållanden.

Jag har varit på "galej" två fredagar i rad och det är inget som jag känner att jag orkar med för ofta trots att det är hur roligt som helst.

/Avsändare Margareta