lördag, oktober 10, 2009

Attityd

Har hämtat mina nya glasögon idag. Känns ovant att gå omkring med de här bruna sakerna på den stora näsan, efter att ha använt diskreta metallbågar så länge.
Men nu ser jag bättre ut. Ja, alltså jag ser mycket bättre. Stor skillnad. Har verkligen trevat omkring i dimma.

Lite tuffare ser jag också ut. Kan vara bra, eftersom Caroline af Ugglas säger att man ska ha 50 % attityd och 50 % musikalitet i kören. Lätt för henne att säga, så übercool som hon är!
Musikaliteten klarar jag nog av. Värre med attityden. Fast hon lär oss att rulla med armen och vifta med två fingrar. Och stampa i golvet och vicka på rumpan.

Såg att hennes kör ska sjunga "800 grader" i Körslaget ikväll. Den brukar vi också sjunga i kören. Ska bli kul att se om hon lärt också denna kör, att köra den tuffa stilen.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Hur snygga som helst! Dessutom är det så att omväxling förnöjer även när det gäller glas. Du har gjort ett bra val!

Kram

Åsa sa...

Snygga brillor! Det är roligt med nya glasögon!

Bibban sa...

Du kommer att bli hur coool som helst i dom bågarna. i like uggla synd att du inte är med i tv-kören, nu när du har nya brillor och allt... Kram Bibban

Anders Jacobsson sa...

och nu vill vi ju se dig i brillorna med attityd :)
Go Imse!

Susjos sa...

Yes! Jättesnygga brillor :)
Minns oxå Carolines prat om attityd då jag fick vara med på en lektion med henne förra året :)
Och visst stämmer det!
Missar körslaget eftersom jag jobbar! Men HEJA Caroline!!!

messan sa...

Snygga, jättesnygga! Påminner precis om mina datorglasögon:)
Kram

Veiken sa...

Riktigt snygga glasögon. Vad kul att följa hennes kör när du vet hur hon brukar jobba. Kram

Pinglan sa...

800 grader är en bra låt. Jag vill också ha mörka bågar om jag skaffar nya brillor. Risken är att jag ser barsk ut men det får jag ta. Attityd (rätt vill säga) är coolt.

Ha det fortsatt gott!

Gunnar Deckare sa...

Hej

Ja det gick ju bra för Carolines kör igår.Hoppas dom får vara kvar länge än.
Jag har precis bytt glasögon också. Det är ju lite bredare och mer markerade bågar som gäller nu. Ovant i början men man vänjer sig nog.
i-)

Anonym sa...

Jag fortsätter att "avundas" dig som får lära dig av en sådan härlig människa.

Sedan tror jag att jag får fota mina "gamla" datorglasögon, det verkar som att du köpt nästan likadana. Nu väntar jag på nya, hoppas de är klara nästa vecka.

Det är inte så att jag tycker minaär fula men "jag har gjort om" glasen och då kändes det bra att förnya sig lite.

/Avsändare Margareta