fredag, januari 28, 2011

Äntligen!

Idag vaknade den här damen äntligen pigg och utsövd. Efter några nätters sömnlöshet, har jag inatt sovit som en stock.

Det är fullt hålligång på jobbet, det gillar jag, så nu känns det bra. Tycker om kniviga patientfall, där jag som vårdplanerande sjuksköterska får användning av mina enstaka hjärnceller.

Sen har jag läst om en ny diabetesmedicin, som jag ska fråga om jag kan bli insatt på, nästa vecka när jag ska till diabetessköterskan. Den verkar lovande.

Ikväll blir det uppvaktning av sonen, som fyller 26 år. Hur jag kan ha en så gammal son övergår mitt förstånd!?

10 kommentarer:

4U2 sa...

Det där med barnens åldrar förstår jag inte heller. Det börjar verka som jag var rena barnet när de föddes (ler)!

caja sa...

Skönt att läsa!!

Ha en fin kväll, kram/caja

Humlina sa...

Håhååå...så skööönt att du fått en skön natts sömn.....här har du en till som fått äran att sova en hel natt, inte ens ett litet toabesök, som vanligt är...bara en HEL natts sömn. Fy fadderullan så härligt. Hjärnan går med ens i ett snabbare tempo,minnet blir betydligt bättre och kroppen, ja den ler lite i smyg. Det jag provat är att försöka trappa ner dagens aktiviteter...så som vi gjorde när "ungarna" var små...inte tänka en endaste pytteliten tanker... och...det funkade i alla fall i natt. Att få sova är värt oändligt mycket

:) Visst är det märkligt att man kan ha så vuxna barn...våra är 27 och 28....då börjar man ana att något skett även med sig själv...att 28 år även passerat mig.Då fattar även jag att jag inte längre kan vara 35....konstigt!!
Utsövda kramar

Caja: sa...

Då är fredagspartyt igång inne hos mig, vi ses väl?! Kram/caja

Lena sa...

Grattis till nattsömnen och den store sonen!

Znogge sa...

Ja, hur kan de plötsligt vara så "gamla"? Hur som helst så hoppas jag att det blir ett trevligt firande.

Kram

Cici sa...

Mina barn håller på att komma ikapp mig, hur nu det gick till. Jag kanske är på väg in i barndomen igen.

Susjos sa...

Skönt med en god natts sömn! jag vet oxå av erfarenhet....
Och visst är det konstigt att barnen hinner ikapp en i ålder?

oumberligating sa...

Imse det gör inget att du kom sent till partyt hos Caja det gjorde jag med och nu är jag utslängd så det blir efterfest hos mig!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Innapingpong sa...

Barnens åldrar...nej jag fattar verklingen INGENTING!!!
Mina fyller 22 och 18 i år...
Mycket konstigt...;)