måndag, januari 17, 2011

Regnbågen

Ni måste säga till om ni tröttnar på min amatörpoesi. Jag har liksom kommit in i ett kreativt flöde och sprutar ur mig vers efter vers.

Så vi tar en till:

Regnbågen

Jag vill ta ner regnbågen, jag vill ta ner den och låta färgerna flöda över dig.
Jag vill ta ner månen och låta din natt speglas i månskivans glans.

Så vill jag göra, för dig, bara dig.

Om du vill ge mig din dag, en dag fylld av solens sötma och ljusets styrka.
Då vill jag ha den dagen. Så vi kan smälta samman i en oändlig räcka av dagar.

Just så vill jag ha det, med dig, bara med dig.


Egen dikt!

7 kommentarer:

gladmymlan sa...

wow!
säger jag!
den var verkligen jättevacker!

Znogge sa...

Bravo! Bara dela med dig.

Kram

Susjos sa...

Fortsätt....
Så vackert :)

Charlotte sa...

Nej nej, fortsätt bara dela med dig :-))

Tror vi alla gillar det du skriver!

Kramen!

Tankar vid midnatt sa...

Bring it on! Du är såååå duktig! jag älskar det du skriver <3

Nisse sa...

Klart du ska köra på!

Pennelina sa...

Vi läser och trivs... så skriv på du :-D

Kramar <3