tisdag, januari 11, 2011

Radiokaka

Jag känner att det kanske är på sin plats att förklara vad Radiokaka är. Vi som var barn på 50- och 60talet, kommer förmodligen ihåg att våra mödrar ofta gjorde denna kaka när främmande skulle komma.

Denna kaka lanserades i radions barndom, då det ansågs fördelaktigt att man kunde äta en kaka som inte knaprade, samtidigt som man lyssnade på radio.
Det kanske kan vara en fördel även idag, inte vet jag.

Nåja, det är en mycket lättbakad kaka och receptet hittar ni här!

5 kommentarer:

Caja: sa...

Jag undrar om jag fortfarande älskar radiokaka...som i bandomen...

får nog prova en dag, tack för receptet/c

Pennelina sa...

mmmm... jag brukar göra denibland :-)

Kram <3

Znogge sa...

Tror bara att jag har smakat den en gång men minns att den var mättande och god ;-)

Malin sa...

ÄR den verkligen god?? Min make pratar om den, hans mamma brukade baka den när han var liten, men jag, som ändå är född på 60-talet, har aldrig smakat.

imse sa...

Malin, den är god!! Verkligen. Men i små doser, mycket mättande.