lördag, januari 15, 2011

Erkännes

Fick en fråga i kommentarerna till förra inlägget, om vem som skrivit dikten i inlägget innan. Så nu måste jag erkänna att den skyldige är jag själv. Nu har jag också lagt till det i inlägget.

Jag har alltid älskat poesi och att skriva. Allt från dikter till ironiska texter om dagshändelser.
En del har hamnat i bloggar, men det mesta har nog stoppats undan och glömts bort. Eller hamnat i soptunnan.

I många sammanhang är jag rätt modig, men jag har inte haft mod nog att visa upp mina texter. Men nu har jag tänkt mig att mina dikter ska få se dagens ljus.

Jag har fått så mycket uppmuntran, att jag nu börjar tro på att en och annan kanske uppskattar att läsa mina stapplande poesiförsök.

3 kommentarer:

Caja: sa...

Du ska absolut lägga in din poesi!!!

Hämta mod ur ditt innersta kvinna och lyssna på din intuition!

Varm kram till dig, jag saknade dig igår..men vi ses väl nästa fredag. Ikväll har jag en vacker samling i högtalarna, lyssna gärna och njut ett tag.

Kram/caja

Pennelina sa...

Att uttrycka sig och att skapa är inte något som som är unnat några få...

Klart att du ska visa upp dina gåvor! Vi tar ödmjukt emot det du bjuder på :-D

Kramar från mig <3

Znogge sa...

Jag tycker du skriver väldigt fint så tveka inte inför att dela med dig!

Kram