onsdag, januari 26, 2011

Fulsömn

Man bli fulare och mindre attraktiv om man sover för lite, kan jag läsa i tidningen. Tack för de uppmuntrande orden! Efter två mer eller mindre sömnlösa nätter, är jag nu lika attraktiv som en gammal skurtrasa. Fast jag luktar förhoppningsvis bättre.

Igårkväll tog jag till diverse knep. Som att räkna boskap. Kor och får. Inget hjälpte.
Sen är jag väldigt rädd att ge ifrån mig ljud på natten, för katten har nämligen mycket god hörsel.
Och eftersom han förmodligen anser att jag är hans slav, så tycker han att vi ska umgås om vi ändå är vakna.

Nu blev jag trots allt tvungen att gå på toaletten vid tretiden och mycket riktigt for han som ett skott upp för trappan. Och protesterade ljudligt när jag återvände till sängen.

Nu ska jag strax iväg på ett chiballpass. Förhoppningsvis blir jag riktigt trött efter det. Men risken finns att jag somnar på den avslutande avslappningen och är hur pigg som helst efteråt.

Eller också blir jag liggande kvar på golvet i gympasalen och vaknar vacker som en dag, när eleverna strömmar in imorgon bitti!

11 kommentarer:

Tankar vid midnatt sa...

Hoppas natten blir bättre!!! men vad är C??? för sort gympa?

4U2 sa...

Tyckte det sista lät bra!

Kim sa...

Bu för sömnlöshet.
Inte undra på att jag är ful och singel. Tvi.

Vicke sa...

då vet jag varför jag är så ful

Åsa! sa...

Jobbigt att ligga sömnlös. Hoppas sömnen infinner sig inatt!

Cici sa...

Efter gympapasset kommer du säkert att slappna av och sova gott hela natten, för att vakna upp på morgonen vacker som en ros.

Znogge sa...

Vi är otroligt beroende av vår nattsömn. Tack och lov sover jag oftast bra. Än så länge i alla fall...

Borde jag inte varit vackrare då?

Bildgatan sa...

Undra just hur ful jag är som sover, knappt alls. Har svårt att somna på natten trots att jag inte behöver tänka på varken katt eller hund eller något annat som rör sig.

Du kanske får testa det sistnämna. =)

Nisse sa...

Jag räknar till hundra och sedan börjar jag om. Och tappar jag tråden så beror det på att antingen har tankarna fart iväg åt annat håll eller så börjar jag faktiskt somna till lite. Händer det så börjar jag om på ett igen.
På mig funkar det.

Kramar!

Margit sa...

Jag brukar ha radion..på under natten..men bara lite savg...så pass att jag hör lite grann.
Och oftast så måste jag gå upp på toa o kissa..flera ggr per natt..och då när jag lägger mig igen...så "smålyysnar" jag på radion..istället för att mina tankar "kör i gång". Och våra katter..kan ckså komma springande och kela på mina ben..men dom lägger sig igen..så det är inget som stör mig..Men vi är olika vi människor..och aktterna kan också vara olika...
kram!!!

Innapingpong sa...

Hahahahahahaha!!!
Det där är INTE sant!!!
jag har sovit JÄTTEMYCKET nu sen jag opererades och det är INGEN vacker syn som möter mej i spegeln minsann!!! Fast...det kanske tar ett tag...???
Får nog gå och lägga mej igen!!!
Kramis!