tisdag, januari 25, 2011

Ekivoka utsvävningar

Natten har varit hård och intensiv. Så där på gränsen till outhärdlig.

Anar jag ett visst intresse nu? Att ni tror att jag har ägnat mig åt mer eller mindre ekivoka utsvävningar inatt?

Då vill jag bara be att få göra er besvikna. Det hårda och intensiva har nämligen bestått i ett antal uppvaknanden på grund av hostattacker.

Jag trodde min förkylning var över för denna gång, men riktigt så verkar det inte. Ett och annat virus dröjer sig kvar i mina luftrör.

Nu hör jag dock att det blåser förskräckligt, så förhoppningsvis blir mina luftrör ordentligt luftade under cykelfärden till jobbet.

8 kommentarer:

ingersord sa...

Roligare sysslor kan man minsann ägna sig åt under nattimmarna....
Krya på dig!

Pennelina sa...

Uff då! Jag trodde du kanske hade haft sendrag, men det vet de katten om inte hosta är värre!

Mamma har slitit med förkylningar och influensa hela hösten och nu under januari... men så jobbar hon på dagis. Ska bli skönt för henne att gå i pension till hösten :-D

Krya på dig kramar från mig <3<3<3

Caja: sa...

Krya på dig vännen, stanna under täcket och låt någon serva dig med honungsvatten och mackor!

Kram/caja

ps. jag har lagt till dig som min skrivarvän på poeter.se OK??

Susjos sa...

usch ja,den där hostan går inte av för hackor! Är inte heller 100% återställd.
Krya på dig!

Cici sa...

Natthosta är värre än en mardröm, den stör sömnen och tröttar ut kroppen. Prova om inte apoteket har något bra medel så att du får vila ut nattetid.

Znogge sa...

Jag som vädrade morgonluft ;-) Nu får jag nöja mig med att säga krya på dig.

Kram

Tankar vid midnatt sa...

Prova lite cocillana-etyfin! Om inte annat så sover du dig igenom hostan... krya på dig!

Kim sa...

Men ååh!