torsdag, januari 13, 2011

Calici NOT

Precis när jag bestämt mig för att rycka upp mig, vad gäller mitt bloggande och kommenterande, vad händer då? Jo, då drabbas jag av värsta förkylningen och huvudet känns som om det är klämt i en dörr.

Energin räcker precis till att jobba och att ta snabbaste vägen till soffan efter arbetsdagens slut. Sen är både energin och jag slut.

Som om inte det räckte, så härjar vinterkräksjukan i omgivningen. Och jag bävar. Finns det nåt jag avskyr, så är det just denna vidriga sjukdom.

Med böner och trollformler försöker jag nu utmana ödet, så att ödet i sig inte utmanar mig.
Jag håller tummar och tår hårt för att caliciviruset inte ska angripa min mage!

10 kommentarer:

Pennelina sa...

Uff då! Här kommer det krya-på-dig hälsningar från mig som samtidigt håller tummarna för att du slipper magsjukan...

Kramar från mig <3

Bibban sa...

Ja visst är det hemskt,varje år likadant huva !
Krya på dig Kram

Caja: sa...

Håller en näsduk för mun och näsa samt spritar mina händer innan jag ger dig en stor kryapådig kram!!

;-)/caja

Znogge sa...

Hoppas verkligen du slipper det. Man blir ju som golvad...

Krya på dig!

Kram

4U2 sa...

Usch ja, det är det värsta, nästan, man kan få.

Susjos sa...

hua! Är det jag som skickat värsta förkylningsviruset via cyberrymden tro? Host host... Sorry!
Håller tummarna för din mage i alla fall!!

Kim sa...

Tummarna hålles här. Hårt!

Caja: sa...

Är du sugen på att sjunga?????

Kom om du vill ;-D/caja

kram

Gunnar sa...

Usch ja! Det härjar många sjukdomar nu. Särskilt Vinterkräksjukan kan man klara sig utan.

Förra inlägget. Underbar poesi! Vem har skrivit den?

Tankar vid midnatt sa...

Sörvliga kryapådig hälsningar från Skåne. Hoppas du inte fick CALICI<3