lördag, januari 01, 2011

Toppen och botten

Ska jag säga något om 2010, så är det väl att det har varit ett berg- och dalbaneår! Upp och ner, hela tiden.

Det som varit uppåt är till exempel alla härliga upplevelser med kören, katten Isais ankomst och mitt jobb som vårdplanerare.

Till dalgångarna räknar jag min svärmors sjukdom och bortgång i våras och min mors alla sjukhusvistelser. Hennes flytt till ett äldreboende är naturligtvis en av topparna, men vägen dit har varit lång och bitvis ansträngande.

Igår blev hon utskriven efter sin senaste sjukhusvistelse. Hon har haft en period av grav försämring av sin KOL.
När jag kom upp med henne till lägenheten på boendet, så var det första hon gjorde att gå ut på balkongen och tända en efterlängtad cigarett!

Till bottennoteringarna måste också alla konflikter och terroristaktiviteter, både här hemma och ute i världen, räknas.

Att vi någonsin ska få fred på jorden känns mer och mer avlägset. Nu händer det ofattbara händelser dagligen och det riktigt obehagliga våldet briserade i julhandeln på en Stockholmsgata.

Vad 2011 kommer att föra med sig, är än så länge ett oskrivet kort. Att det blir många dalar och många toppar vet vi. Det brukar det bli. Vi kan bara hoppas att det blir topparna som dominerar.
Och att vi tack vare topparna, samlar kraft och energi att stå ut med dalarna.

4 kommentarer:

Bibban sa...

ja 2011 är ett oskrivet blad. Vi kan börja med att skriva GOTT NYTT år
Kram Bibban

Cici sa...

En god fortsättning på det nya året är ju alltid något att börja med!

Susjos sa...

Gott nytt år!!! Vi får se vad detta år har med sig i sitt sköte...

Znogge sa...

God fortsättning på 2011 som jag hoppas ska bli ett lugnt och stabilt år för dig.

Kram