söndag, januari 23, 2011

De vi ska möta

Det sägs att människor vi möter är utsända att möta oss av en viss anledning. Jag vet inte om det stämmer, men häromdagen hade jag ett oförglömligt möte, som det alldeles säkert fanns en mening med.

Jag mötte en kvinna i 90-årsåldern, fantastiskt vacker och med ett namn jag inte kunde uttala. Hon pratade på bruten, men helt perfekt svenska. Hennes språk var poetiskt och fullt av värme och humor. Jag vet också att hon skriver dikter!

Så här några dagar efteråt, dyker hon upp då och då i mina tankar och varje gång fylls jag med innerlig värme och glädje.

Så att hon var utsänd, är jag helt övertygad om. Och mycket tacksam för.

15 kommentarer:

Bibban sa...

så härligt, jag tror på det. vissa människor är bara gjorda för att glädja :)
Kram

Lena sa...

Du har så rätt så rätt! Jag tror inte på slumpen...

Znogge sa...

Vissa möten blir bara så speciella...

Kram

Helga sa...

Häftigt! Bra att man är öppen då också och ser mötet!

Polargrevinnan sa...

Jag har haft riktigt trevligt (trots illamåendet) här hos dig när jag läst fatt dina inlägg.
Fina ömsinta dikter du skriver, jag gillar dem.
Och att vi är nästan är idiotförklarade vi som bloggar och håller på med facebook. Kan det vara fel, något som så många håller på med. Att det sen missbrukas för att ställa till elände är inte så bra men det följer alltid en obehaglig svans efter det mesta.
Om körpriset har jag läst och säger grattis. Ni ser ut att ha så roligt alla ni som sjunger i kör - lita avundsjuk - men vad gör man när man inte kan sjunga.
Så till ditt inlägg idag. Visst finns det människor vi möter i livet som gör oss glada och som ger oss energi. Det är bara att tacka och ta emot och hoppas att man kan sprida glädje till dem vi möter.
Ha det bra.
Kram Viola

Anonym sa...

Javisst är det så! Men så finns det möten man helst vill glömma :( Undrar om dessa också är förutbestämda.

Grattis till körpriset! DEt kommer säkert att värma många.

Caja: sa...

Du...jag håller dig i handen inne hos Elle...

Kram/caja

Elle sa...

Jag är övertygad om att många möten har en mening. Vissa möten kan t o m ändra din livsinställning eller öppna nya vägar...eller öppna dina ögon.

Fin ängeldikt...

Kul att du kom till mitt blogg-spa. Släpp alla hämningar, sätt dig och slappna av och ta dig ett glas glühwein!
Hos mig kan man vara som man är och ännu värre! *haha*
En del känner du ju redan...Caja håller dig ju i handen! *ler*

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Elle

Charlotte sa...

Jag håller med 'Gubben'....
Det finns möten som man inte kan glömma och det finns möten man helst bara vill glömma...

Men jag vill också gärna tro på att det var nån slags mening att ni skulle träffas...
det klarnar nog framöver ska du se...

Kramar!

Pia sa...

Kanske din blivande mentor?! :o)

gladmymlan sa...

jag håller med! vissa är "utsända" för att ge ett budskap eller bara glädja:)

härligt! kram!

Susjos sa...

Vad häftigt!!!! :)

Anonym sa...

Visst är det så. Ödet, eller vad man vill kalla det för, styr oss och ibland blir det bara såååå bra! Kram

Åsa! sa...

Vilket härligt möte! Det är givande att jobba med människor.
Önskar dig en fin måndag!

Kim sa...

Finemang!